Silnik kliencki, tzw. TOCA Engine [od nazwy promotora cyklu] wprowadzony został do BTCC w 2012 roku na mocy nowych przepisów NGTC – next generation touring car. Celem jest redukcja i ścisła kontrola wydatków. Zespoły biorące udział w rywalizacji mogą zdecydować czy same rozwiną swoją jednostkę napędową, czy zakupią gotowy produkt. W sezonie 2020 około 55 procent samochodów miało być wyposażonych właśnie w silnik TOCA.
Do tej pory dostawcą była firma Swindon. Przetarg ogłoszono na lata 2022-2027. Zainteresowanie wykazało dziewięć podmiotów, siedem formalnie przystąpiło do konkursu. Wytypowano finałową czwórkę, a wczoraj zespoły podjęły decyzję o wyborze M-Sportu.
M-Sport znany jest przede wszystkim z WRC oraz obsługi wyścigowego programu Bentleya. Brytyjski tuner będzie ściśle współpracował z Cosworthem, który przygotowuje system hybrydowy do BTCC. Inauguracja planowana jest na sezon 2022.
Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający M-Sportu, powiedział: – Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani na dostawcę nowego silnika TOCA w 2022 roku. BTCC jest od dawna popularną i prestiżową częścią brytyjskiej sceny sportów motorowych. Wszyscy czekamy na współpracę z TOCA i wybranymi zespołami przy tym nowym i ekscytującym projekcie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS