Agata Wiśniewska, fot. Krzysztof Różycki – 2020-05-28 14:24:05
Platforma teleinformatyczna służąca do komunikacji z urzędem ma ograniczyć zużycie papieru. – To kolejny krok w działaniu eko – mówi starosta Marek Szczepański. Podstawowy moduł, od którego zaczyna powiat chojnicki kosztuje 50 tys. zł.
– Jesteśmy na etapie wdrażania eKancelarii. Kiedyś prowadziliśmy e-urząd, ale dzisiaj te rozwiązania są już archaiczne, dlatego też podjąłem decyzję, że wprowadzamy eKancelarię. Czas epidemii trochę nam te działania zablokował – informuje włodarz powiatu chojnickiego. Platforma ma ograniczyć wytwarzanie papierowych dokumentów w samym urzędzie, jak i jednostkach z nim współpracujących to jest np. Powiatowym Urzędzie Pracy, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie czy placówkach oświatowych. – Dzisiaj jest taka sytuacja, że mnóstwo dokumentów trafia do nas do akceptacji pisemnie, a to może się odbywać elektronicznie – mówi Marek Szczepański i jako przykład podaje wniosek o urlop czy zapotrzebowanie na dany sprzęt. – Na początku pewnie będziemy musieli mieć i jedno i drugie, żeby zobaczyć jak to zafunkcjonuje. Żeby się nie okazało, że gdzieś tam dokumenty zaginęły albo system się zawiesił.
Podstawowy moduł eKancelarii, który zakupił powiat kosztuje 50 tys. zł. – W zależności od naszych potrzeb będziemy mogli go rozwijać czy to o biuro rady, czy ewidencję elektroniczną czasu pracy. (…) Wymiana karty wędkarskiej, wniosek o jej wydanie, zarejestrowanie łodzi wiosłowej to są rzeczy, które można zrobić elektronicznie.
Starosta zaznacza, że platforma teleinformatyczna jest kolejnym krokiem w stronę ekologii. – Zlikwidowaliśmy plastikowe butelki, zakupiliśmy tablety dla radnych. Teraz chcemy wyeliminować makysmalnie ilość papieruu w urzędzie i w wymianie informacji pomiędzy jednostkami – podsumowuje.
Podobne tematy:
Najnowsze:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS