Brukselska organizacja Transport & Environment zbadała ekologiczność samochodów elektrycznych
20.04.2020r. 15:12
T&E wskazuje ponadto, że samochody elektryczne spłacają swój “dług emisyjny”, powstały podczas produkcji baterii, już po ponad roku funkcjonowania, zapobiegając wydzielaniu około 30 ton dwutlenku węgla w porównaniu z samochodem z konwencjonalnym silnikiem. Samochody elektryczne, które pokonują na co dzień długie trasy (np. w usługach typu Uber czy carsharing), zapobiegają emisji CO2 na poziomie 85 ton w ciągu całego okresu użytkowania.
Analitycy podkreślają, że analiza analizie nie jest równa i poziom szkodliwości EV powinien być badany dla konkretnych modeli sprzedawanych w danym roku. Wiele ekspertyz jest tworzonych na nieaktualnych danych. Dla przykładu przeanalizowane zostało LCA dla samochodów sprzedawanych w 2020 roku. Przeciętny samochód elektryczny w UE emituje w sumie około 90 g CO2e/km w trakcie swojej eksploatacji. Samochód z silnikiem diesla emituje 234 gCO2e/km, a z benzynowym – 253 gCO2e/km. W całym okresie “życia” samochodu, emisje wynoszą odpowiednio 20 ton, 53 tony i 57 tony CO2. Reasumując, samochody elektryczne sprzedawane w 2020 roku emitują ok. 2,7 razy mniej dwutlenku węgla niż konwencjonalny pojazd.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS