A A+ A++

Powiat Niżański wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie, m.in. administracji architektoniczno-budowlanej.

W Starostwie Powiatowym w Nisku, za ich realizację odpowiedzialny jest Wydział Architektury i Budownictwa, kierowany przez Naczelnika Wydziału Panią Ewę Kolasińską.

W efekcie realizacji spoczywających na Wydziale zadań, w 2019 roku wydano 614 pozwoleń na budowę, dotyczących 689 obiektów budowlanych, w tym m.in.:

  • 301 budynków mieszkalnych jednorodzinnych,
  • 16 obiektów użyteczności publicznej,
  • 10 budynków przemysłowych i magazynowych,
  • 97 rurociągów, linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych.

Prowadzono między innymi sprawy dotyczące pozwoleń na budowę:

  • 2 stacji bazowych telefonii komórkowej na terenie GiM Nisko,
  • budynku handlowego „Biedronka” w Zarzeczu, gm. Nisko, kubatura 6785 m³,
  • szpitala powiatowego (rozbudowa o kubaturę 21.487 m³),
  • warsztatu samochodowego Womar w Nisku o kubaturze 6844 m³,
  • budynku produkcyjnego w Kopkach o kubaturze 42.186 m³,
  • sali gimnastycznej w Bystrem o kubaturze 6.857 m³,
  • kościoła parafialnego w Jeżowem o kubaturze 16.648 m³,
  • budynku zakwaterowania turystycznego o kubaturze 11.700 m³,
  • sieci wysokiego napięcia na terenie gmin: Nisko, Ulanów, Harasiuki, przy udziale ponad 1000 stron postępowania.

Prowadzone były postępowania na podstawie tzw. specustawy drogowej, w szczególności wydano 10 zezwoleń na realizację 12 inwestycji drogowych.

Przyjęto 398 zgłoszeń zamiaru budowy lub wykonania robót budowlanych, niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę, oraz 45 zgłoszeń budowy sieci.

Rozpatrzono 526 wniosków o wydanie 605 szt. dzienników budowy, co stanowi wzrost w stosunku do 2018 r. o 33%, a w odniesieniu do 2017 roku o 44%. Wydano 125 zaświadczeń.

W Wydziale prowadzone były analizy z zakresu zagospodarowania przestrzennego Powiatu, w szczególności dotyczące zmian studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Udostępniano informacje publiczne w formie tradycyjnej i elektronicznej.

Sporządzano sprawozdania do Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego i Urzędu Statystycznego: miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne.

Prowadzone były rejestry pozwoleń na budowę na potrzeby Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego oraz własne, jako kontynuacja elektronicznych zbiorczych rejestrów pozwoleń utworzonych na podstawie danych dostępnych w wersji tradycyjnej.

Na wnioski interesantów (elektroniczne, telefoniczne, pisemne i ustne) udzielano wyjaśnień stosowania przepisów Prawa budowlanego i przepisów odrębnych w odniesieniu do konkretnych zamierzeń inwestycyjnych.

Przeprowadzone zostały kontrole wewnętrzne zgodnie z harmonogramem.

Zaznaczyć należy, że obserwuje się znaczący wzrost wydawanych pozwoleń na budowę. Dla porównania w 2018 r. wydanych było 520 pozwoleń na budowę (wzrost ponad 18%), dotyczących 573 obiektów budowlanych (wzrost ponad 20%), zaś w 2017 r. wydanych było 436 pozwoleń na budowę (wzrost ponad 40%), dotyczących 453 obiektów budowlanych (wzrost ponad 52%).

Pracownicy Wydziału podejmują wszelkie możliwe kroki, aby ułatwić, a nawet, w miarę posiadanych możliwości, pomóc interesantom w załatwianiu spraw.

Na uwagę zasługuje fakt, że wnioski interesantów załatwiane były bez zbędnej zwłoki, w przypadku, gdy stroną był wyłącznie wnioskodawca – nawet w ciągu kilku dni.

Praca w Wydziale Architektury i Budownictwa związana z permanentnym kontaktem z interesantami, zagrożona korupcją i pomówieniami, w powiązaniu ze znaczącym ciężarem gatunkowym zapadających rozstrzygnięć – jest bardzo odpowiedzialna i stresująca.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak stracić klienta w wielkim stylu? Kilka porad dla agencji, które chcą przestać pracować z klientem
Następny artykułDzień Babci i Dziadka w hrubieszowskiej Jedynce