Rajd Japonii wrócił przed dwoma laty do kalendarza światowego czempionatu. Nastąpiła jednak przeprowadzka z wyspy Hokkaido na Honsiu oraz zmiana nawierzchni – z szutru na asfalt. Podobnie jak dwie minione edycje, również i tegoroczna kończy sezon WRC. Tym razem jednak losy żadnego najważniejszego lauru nie są rozstrzygnięte.
W programie znalazło się 21 odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 303 kilometrów. Zanim rozpocznie się ściganie „na poważnie”, rozegrano shakedown.
Od godziny 1:01 polskiego czasu dostępny dla załóg był oes Kuragaike Park. Próba znana jest bywalcom dwóch poprzednich edycji Rajdu Japonii. Większość liczącego 2,75 km dystansu to szybka droga między drzewami, charakterystyczna dla odcinków właściwej rywalizacji. Końcówka jest bardziej techniczna i zawiera wspinanie kilkoma zakrętami w kierunku mety. W strefie kibica znajduje się między innymi pełny objazd ronda.
W podsumowaniu zajęć na czele tabeli wyników znaleźli się Chris Ingram i Alex Kihurani. Rywalizujący w WRC2 zawodnicy aż cztery razy pojawiali się na trasie i skorzystali z poprawiającej się przyczepności. W ostatnim przejeździe pokonali załogi dysponujące autami Rally1. Ott Tanak i Martin Jarveoja przejechali trasę dwa razy i w lepszej próbie okazali się gorsi o 0,4 s. Najlepszą trójkę uzupełnili Adrien Fourmaux i Alexandre Coria [+0,8 s].
Sebastien Ogier i Vincent Landais uzyskali czwarty wynik [+1,2 s], natomiast piątkę zamknęli Takamoto Katsuta i Aaron Johnston [+1,7 s]. Gregoire Munster i Louis Louka jechali od Ingrama o 2,1 s dłużej.
Tempa nie forsowali Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe [+2,4 s]. Główni kandydaci do głównego trofeum byli najlepsi w pierwszym przejeździe. Potem Hyundai z numerem 11 jeszcze tylko dwa razy pojawił się na trasie, w tym raz z artystą Tadaomim Kawasakim na prawym fotelu. Elfyn Evans i Scott Martin uplasowali się na ósmej pozycji [+2,5 s]. Dziewiąty czas wykręcili Hiroki Arai i Shunsuke Matsuo [+3,9 s], a dziesiątkę zamknęli Andreas Mikkelsen i Torsteim Eriksen [+4,7 s].
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak dwukrotnie byli widziani na trasie próby. Biorąc pod uwagę tylko pierwszy przejazd, byli drudzy w WRC2, natomiast w podsumowaniu należał do nich szósty czas w kategorii [+ 7 s]. Z kolei Daniel Chwist i Kamil Heller byli od Ingrama gorsi o 12,9 s.
W dzisiejszym programie widnieje jeszcze ceremomia startu oraz superoes na stadionie miejskim w Toyocie. Ten ruszy o godzinie 11:05 polskiego czasu.
Takamoto Katsuta, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1
Autor zdjęcia: Kan Namekawa
Wyniki [odcinek testowy]:
1. Chris Ingram/Alex Kihurani Toyota GR Yaris Rally2 2.17,7
2. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +0,4 s
3. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +0,8 s
4. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 +1,2 s
5. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1,7 s
6. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +2,1 s
7. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +2,4 s
8. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +2,5 s
9. Hiroki Arai/Shunsuke Matuso Skoda Fabia R5 +3,9 s
10. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen Hyundai i20 N Rally1 +4,7 s
…
14. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak Skoda Fabia RS Rally2 +7 s
22. Daniel Chwist/Kamil Heller Skoda Fabia RS Rally2 +12,9 s
Polecane video:
Oglądaj: Zapowiedź Rajdu Japonii 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS