Tu są dwa aspekty – jeden to prace nad nowym logo Krajowej Izby Radców Prawnych. Jego projekty graficzne były dosyć drogie. Pytanie, czy rebranding był konieczny i czy na pewno musiał pociągać za sobą aż tak znaczne koszty, co najmniej 100 tysięcy złotych. A druga kwestia – ja nie do końca jestem przekonany o skuteczności wyszukiwarki Szukaj Radcy. Wydaje mi się, że zarówno w przypadku rebrandingu, jak i wyszukiwarki zadziałała opacznie i nieprawidłowo rozumiana zasada konsekwencji. Tzn. że skoro już zaangażowaliśmy jakieś środki, skoro już coś robimy, no to kontynuujmy, bo przecież nie można rezygnować.
Już kilka lat temu pojawił ten pomysł umieszczenia jako pozytywnego bohatera w jakimś popularnym serialu radcy prawnego, który pomaga tym lubianym postaciom z serialu. To miało być, kolokwialnie mówiąc lokowanie produktu. Miało to kosztować kilkaset tysięcy złotych. Pytanie na ile by to mogło być skuteczne. Od tamtego czasu rozwinęły się media społecznościowe, więc trzeba się zastanowić, czy serial jest dalej najlepszą formą promocji. Ale cały czas trzeba wzbudzać to skojarzenie, jednoznaczne skojarzenie radcy prawnego z profesjonalną pomocą prawną.
Jakie ma pan zastrzeżenia do wspomnianej wyszukiwarki?
Na początku ona cieszyła się dosyć małą popularnością wśród samych radców prawnych trzeba było znacznego wysiłku i środków włożonych w jej rozreklamowanie. Ona radców nie przekonywała. Był problem dotyczący kryteriów wyszukiwania – czy wyszukuje się po specjalizacji, czy po terytorium. Nie można było zastosować dwóch filtrów łącznie. Teraz już to skorygowano, ale tak jak mówię, nie wydaje mi się, żeby to było najistotniejsze źródło wiedzy o radcach prawnych. Najpierw musimy wzbudzić samą potrzebę korzystania z pomocy prawnej, a później przekonać, najlepszym wyborem będzie pomoc konkretnego radcy. Ten konkretny wybór jest na samym końcu łańcucha promocji. Jeżeli ktoś na wstępie nie kojarzy radcy prawnego z pomocą, tylko jest przekonany, że powinien pójść do adwokata, to jego w ogóle nie skusi wyszukiwarka Szukajradcy, bo nie ma potrzeby szukania radcy.
Jak w takim razie należy prowadzić promocję … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS