rozwiń ›
Test opon całorocznych 2024
Zakładasz raz i masz spokój? To nie do końca tak, choć opony całoroczne z pewnością można traktować jako spore ułatwienie. Nie trzeba wymieniać ich co pół roku, odchodzi więc umawianie się i oczekiwanie w kolejkach w najgorętszym jesiennym lub wiosennym okresie. Ogumienie wielosezonowe sprawia, że znika również problem magazynowania – nie trzeba oddawać opon do przechowalni ani miesiącami trzymać drugiego kompletu w garażu lub schowku.
Całoroczne nie oznacza jednak “bezobsługowe” – kierowca nadal powinien pilnować ciśnienia, raz do roku lub co kilkanaście tysięcy przejechanych kilometrów wyważać oponę i rotować koła między osiami – tak, by zużycie było równomierne. Nie jest to szczególnie duży nakład pracy. Czy całoroczne opony są więc rozwiązaniem idealnym?
ADAC przetestował opony całoroczne
Przedstawiciele niemieckiego automobilklubu ADAC zawsze byli co do tego sceptyczni. Uznana instytucja z rezerwą podchodzi do opon całorocznych, tłumacząc, że nic nie zastąpi sezonowej wymiany opon. Właśnie z tego względu, testy takiego rodzaju opon publikowane były przez ADAC bardzo rzadko. W 2024 roku doczekaliśmy się jednak nowego zestawienia. 16 modeli w rozmiarze 205/55 R16 stanęło w szranki na śniegu, lodzie, a także mokrym i suchym asfalcie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS