Najnowsza odsłona popularnej serii Call of Duty osiągnęła spektakularny sukces na platformie Steam, gromadząc ponad 250 000 graczy w dniu premiery.
Co więcej, Black Ops 6 natychmiast wspiął się na szczyt listy bestsellerów, wyprzedzając nawet takie hity jak Steam Deck, Hogwarts Legacy czy Factorio.
Wynik jest tym bardziej imponujący, że gra jest równocześnie dostępna w ramach subskrypcji Xbox Game Pass. Wbrew obawom o potencjalną kanibalizację sprzedaży, gracze PC masowo wybierają zakup na Steam, co potwierdza wcześniejsze doświadczenie z grami Microsoftu na platformie Valve. Poza tym firma zarabia miliardy dolarów z innych gier.
Black Ops 6 już teraz przewyższa wyniki poprzedniej części, Modern Warfare 3, choć dokładne porównania są utrudnione ze względu na sposób, w jaki Steam klasyfikuje kolejne odsłony serii pod wspólną aplikacją Call of Duty.
Analitycy przewidują, że premiera Black Ops 6 może przyciągnąć od 2 do 4 milionów nowych subskrybentów do Xbox Game Pass, co byłoby potwierdzeniem słuszności strategii Microsoftu.
Ale czy ogólna zmiana kursu na multiplatformowość i wydawanie ekskluzywnych gier na inne platformy wyjdzie Microsoftowi na dobre? Pod względem finansowym tak, ale wizerunkowym… trudno ocenić.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS