A A+ A++

Sobotnia część dwunastej rundy czempionatu zakończyła się drugim przejazdem próby Schardinger Innviertel, ale wcześniej załogi po raz drugi pokonały oes Beyond Borders.

Najszybciej z Niemiec do Austrii przejechali Ogier i Landais. Zrobili to o 3 s szybciej niż Ott Tanak i Martin Jarveoja. Elfyn Evans i Scott Martin dojechali na trzecim miejscu [+3,9 s].

Ostatni sobotni odcinek specjalny najszybciej pokonali Sebastien Ogier i Vincent Landais. Tanak i Jarveoja jechali o 1,1 s dłużej. Trzecie miejsce na próbie należało do Evansa i Martina [+2 s].

Przed czterema niedzielnymi odcinkami na czele są Ogier i Landais. Tanak i Jarveoja utrzymują drugie miejsce i ich strata do liderów wynosi 5,2 s. Na prowizorycznym podium mieszczą się także Evans i Martin [+14 s].

– To był dobry odcinek i dzień. Było kilka zdradliwych miejsc i można było pojechać szybciej, ale fajnie jest być z przodu – stwierdził Ogier.

– Było bardziej sucho niż się spodziewaliśmy i w tych warunkach Toyoty są od nas lepsze – mówił na mecie Tanak.

– Drugi raz przejeżdżane odcinki były suche i brakowało mi trochę wyczucia –  mówił Evans.

Neuville’owi i Wydaeghe brakuje do podium 39,8 s. Piątkę zamykają Katsuta i Johnston [+1.31,8]. Szóstą pozycję utrzymali Sami Pajari i Enni Malkonen [+2.07,3]. Gregoire Munster i Louis Louka przenocują na siódmej pozycji [+3.22,7].

– Oczywiście, że jesteśmy rozczarowani, ale rajd się jeszcze nie skończył. Zapłaciłem za błąd w notatkach. Cóż czasami tak bywa – skwitował Neuville.

– Teraz jechało się lepiej niż rano. Mój pilot wykonał świetną robotę. Jutro musimy dać z siebie wszystko, aby dowieźć jak najwięcej punktów dla zespołu – skomentował Katsuta.

– Wszystko się dziś dobrze układało. Podążamy do przodu i wiem, że można jechać szybciej tak jak inni, ale mamy inne priorytety – podsumował Pajari.

– Dzisiaj czasami było dobrze, a czasami nie. Ostatni oes bardzo szybki, a my mieliśmy miękkie opony co dało się odczuć na hamowaniach z dużych szybkości – powiedział Munster.

Ostatnie trzy załogi w pierwszej dziesiątce poruszają się samochodami Rally2. Nikołaj Griazin i Aleksander Aleksandrow zajmują miejsce ósme [+7.39,6]. Oliver Solberg i Elliott Edmondson są dziewiąci [+8.10,6]. Dziesiątą załogą są Filip Mares i Radovan Bucha [+9.30,4].

– Za nami fajny etap. Zmienialiśmy ustawienia samochodu. Mamy nowe doświadczenia i znaleźliśmy złoty środek – przekazał Solberg.

Liderami WRC2 są Griazin i Aleksandrow. Rosjanie mają w zapasie 1.50,8 nad Maresem i Buchą. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk są 26,9 s dalej.

– Jedziemy czysto bez zbędnego ryzyka. To był dobry i spokojny etap – mówił Griazin.

– To był dobry dzień dla nas. Wstydzę się błędu z pierwszego etapu, ale jestem ogólnie zadowolony – skomentował Mares.

– To był dobry etap dla nas, ale także dla wszystkich polskich załóg. Starałem się utrzymywać prędkość. Zostało jeszcze ok 60 km oesów w niedzielę więc musimy się dobrze wyspać – powiedział Marczyk.

Z drogi wypadli i zgasili samochód Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Załoga szybko powróciła na trasę, ale jej starta do podium wynosi teraz 18,2 s.

– Skończyły nam się miękkie opony i za późno zacząłem hamować. Wypadliśmy i zgasiłem samochód. Miękkie opony, które są zużyte nie pracują tak jak trzeba. Na piątym biegu mogliśmy jechać poślizgami – wytłumaczył Kajetanowicz.

Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz utrzymują trzecie miejsce w WRC3. Liderami tej kategorii są Matteo Chatillon i Maxence Cornuau, którzy wyprzedzają Filipa Kohna i Rossa Whittocka o 1.05,7 s. Strata polskiej załogi do liderów wynosi 1.20,3.

W niedzielnym programie widnieją cztery odcinki specjalne. Pierwszy z nich ruszy o godzinie 9:11.

Wyniki po drugim etapie [po OS14]:

1. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 2:10.12,7
2. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +5,2 s
3. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +14,0 s
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +39,8 s
5. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1.31,8
6. Sami Pajari/Enni Malkonen Toyota GR Yaris Rally1 +2.07,3
7. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +3.22,7
8. Nikołaj Griazin/Konstantin Aleksandrow Citroen C3 Rally2 +7.39,6 (1 WRC2)
9. Oliver Solberg/Elliott Edmondson Skoda Fabia RS Rally2 +8.10,6
10. Filip Mares/Radovan Bucha Toyota GR Yaris Rally2 +9.30,4 (2 WRC2)
11. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk Skoda Fabia RS Rally2 +9.57,3 (3 WRC2)
12. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak Skoda Fabia RS Rally2 +10.15,5 (4 WRC2)

22. Hubert Laskowski/Michał Kuśnierz Ford Fiesta Rally3 +18.29,8 (3 WRC3)

Oglądaj: Rajd Europy Środkowej 2024 – Sobotni poranek

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЩо подивитися на вихідних: найкращі сімейні комедії, що розвіють осінню хандру
Następny artykułWTA Finals: oto potencjalne rywalki Świątek