A A+ A++

Francuski producent chce w pełni sprawdzić potencjał zaktualizowanego 9X8 2024 do końca bieżącego sezonu, aby ustalić, czy musi użyć więcej jokerów w przyszłym roku.

Zapytany, co Peugeot musi zrobić, aby poprawić swoje wyniki w klasie Hypercar, dyrektor techniczny marki Olivier Jansonnie powiedział: – Przyglądamy się teraz osiągom samochodu, oczywiście dopóki nie znajdziemy czegoś ważnego, zawsze trudno jest wiedzieć, co wymaga poprawy.

– Oceniliśmy wiele rzeczy w samochodzie, które wymagają poprawy. Szczególnie dwa ostatnie wyścigi były pod tym względem bardzo istotne.

– W kilku przypadkach pomoże zmiana konfiguracji, a gdy będziemy mieć jasny obraz tego, czego nie możemy naprawić za pomocą zmian konfiguracji, będziemy musieli ostatecznie przyjrzeć się jokerom.

Czytaj również:

Peugeot liczy na jeden z pięciu jokerów poprawiających wydajność, na które zezwolono mu w ramach pięcioletniego cyklu startów 9X8 LMH przed pierwszym pełnym sezonem w WEC w 2023 roku.

Nie ujawniono ile jokerów z tego przydziału wykorzystano, ponieważ nie udostępnia się publicznie takich informacji.

Nie jest jasne na przykład, czy zmiana z kół i opon o jednakowej wielkości na wszystkich kołach na węższe przednie i szersze tylne, do której doszło w 2024 roku została zaliczona jako jeden z nich.

Toyota dokonała tej samej zmiany z opon 31 cm na 29 i 34 cm w swoim GR010 HYBRID LMH między sezonami 2021 i 2022.

Firma skutecznie argumentowała, że ​​musiała dokonać zmiany w wyniku zmniejszenia minimalnej masy w LMH, która nastąpiła, aby umożliwić maszynom LMDh udział w WEC.

Jokery muszą zostać zgłoszone do organów regulacyjnych, Automobile Club de l’Ouest i FIA, i są dozwolone według ich uznania.

Chociaż modernizacja na rok 2024 miała przynieść lepsze osiągi, nowy 9X8 nie zajął wyższego miejsca niż ósme w pięciu wyścigach, w których brał udział do tej pory. Poprzednia wersja samochodu zajęła miejsce na podium na torze Monza w 2023 roku.

Jansonnie powiedział, że nie wiadomo jeszcze, w którym momencie Peugeot mógłby użyć jokerów do wprowadzenia nowych części do samochodu, jeśli zdecyduje się pójść tą drogą, ale nie wykluczył możliwości rozpoczęcia sezonu 2025 pod koniec lutego już z nową wersją samochodu.

Peugeot Totalenergies Peugeot 9X8

Autor zdjęcia: Peugeot Sport

– To otwarty temat –  powiedział. – Bacznie przyglądamy się temu, co mogłoby poprawić osiągi. Więc w zależności od ustaleń, które poczynimy do końca roku, podejmiemy decyzję.

Jansonnie nie chciał odpowiadać na pytanie, czy Peugeot wprowadzi drobne poprawki do samochodu, czy też bardziej znaczące ulepszenia.

– Nie da się tego powiedzieć, dopóki nie będziemy mieć pełnego obrazu – powiedział. – Musi istnieć pewna równowaga między tym, jak długo możemy czekać, zanim coś zrobimy, a tym, ile można zyskać, robiąc coś szybko. Zależy to od tego, czego się dowiemy w przyszłym miesiącu podczas testów.

Dyrektor techniczny dodał, że „celem jest uzyskanie jasnego obrazu do końca listopada”, a rodzaj aktualizacji pomoże również w określeniu pełnego zakresu modernizacji samochodu.

– Są rzeczy, które możemy zaprojektować i wyprodukować w ciągu kilku tygodni i przetestować je, jeśli jesteś w 100 procentach pewien, co robisz, ale są też inne opcje, których okres realizacji może wynieść dwa lub trzy miesiące, więc nie sposób odpowiedzieć na pytanie, czy będą to drobne poprawki, czy też większe ulepszenia – powiedział.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowe zestawy Switcha z grami w planach Nintendo. Jeden z nich pojawi się w Europie jeszcze we wrześniu
Następny artykułTrzecia Konferencja Dziedzictwa Kulturowego: Szanse i Wyzwania dla Samorządów