To dlatego PKP Cargo trzeba „opiłować”? Lufthansa przejmuje polski rynek frachtowy i chce wywozić cargo własnym samolotem. Sprawa wywołała oburzenie i lawinę komentarzy w mediach społecznościowych.
Dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią Wojciech Ryglewicz ogłosił, że ten przewoźnik już w tzw. siatce zimowej, chce uruchomić przewóz towarów najprawdopodobniej z Frankfurtu do Katowic i z Katowic do Frankfurtu, najpierw 2-3 razy w tygodniu, a później 5-6 razy w tygodniu.
CZYTAJ WIĘCEJ: Rząd Tuska blokuje budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, a niemiecka Lufthansa wchodzi na polski rynek cargo
„Rząd Tuska skutecznie zaorał CPK”
Niemcy właśnie ogłosili, że do 2030 r., wybudują we Frankfurcie największy i najnowocześniejszy w Europie lotniczy port przeładunkowy. Lufthansa Cargo zainwestuje w niemieckie CPK co najmniej 600 mln €. Całkowita powierzchnia to 330 tys. m2, czyli 46 stadionów piłkarskich. 1/4
Niemcy odczekali chwilę, i gdy zobaczyli, że rząd Tuska skutecznie zaorał projekt CPK, to zabrali się za rozbudowę własnego hubu we Frankfurcie. Równocześnie nawet nie kryją, że ich celem jest przejęcie większości lotniczego ruchu cargo do Polski. Teraz już mogą, teraz mają pewność, że niemieckim interesom nic nie zaszkodzi
A Tusk zajmuję się Norymbergą dla tych co chcieliby zbudować CPK. Dzięki niemu Niemcy znów zarobią kosztem Polaków
Dlaczego nie mówili o cargo? Bo cargo będzie, ale we Frankfurcie
Ashwin Bhat, szef Lufthansa Cargo: „Ta inwestycja wzmacnia rolę lotniska we Frankfurcie jako centralnego węzła cargo w Europie. W czasach globalnych napięć, chcemy innowacyjnych rozwiązań, które spełnią potrzeby nasze, naszych klientów i potrzeby niemieckiego społeczeństwa.” Uśmiechnięta Polsko, jesteście frajerami. Sprzedajecie wolność gospodarczą Polski i tej części Europy w zamian za tanie igrzyska
Niemcom wolno, Polakom już nie
Wyjaśniło się – wiemy już jak brzmiały ukrywane wnioski z mitycznych audytów. „200 mld zł wpływów z ruchu cargo trafi albo do Niemiec (Frankfurt), albo do Polski (CPK) – wybór należy do polskiego rządu”. Donald Tusk zdecydował bez wahania
Trzeba będzie stworzyć coś na wzór Trybunału w Norymberdze albo rozliczeń po wojnie w Jugosławii, żeby rozliczyć tę zdradę narodową
To teraz już wiecie, dlaczego Lufthansa Cargo uruchamia nowe połączenia z Polski do Frankfurtu. I wiecie też, dlaczego Maciej Lasek i Donald Tusk na czerwcowej konferencji o CPK, ani razu nie wspomnieli o roli cargo. A mieliśmy zarobić do 2060 roku, 200 mld zł z samych ceł i VAT
Żaden się nie spodziewał inwestycji we Frankfurcie, żaden! @donaldtusk oddaje pole i to dosłownie Niemcom
Niemcy świętują🍾 i mają ku temu powody. „Połączenie zapewniane przez Lufthansa Cargo jest niezastąpioną bramą do rynku globalnego”. Do 2030 roku zainwestują w „niemieckie CPK” we Frankfurcie 600 mln 💶 Ale w Polsce 🤡koalicja i tak nazwałaby to gigantomanią
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS