Podróż pociągiem dla wielu osób stanowi stresujące doświadczenie. Pasażerowie obawiają się nie tylko opóźnień, lecz także tego, czy trafią na odpowiedni peron o czasie. Z podobnymi rozterkami borykają się zwłaszcza na jednym z warszawskich dworców. W czym tkwi problem?
Abstrakcja na dworcu PKP. Pasażerowie muszą taszczyć bagaże, bo winda ciągle ma przerwę
Remontowany dworzec Warszawa Zachodnia zyskał jakiś czas temu udogodnienie w postaci windy. Dzięki niej pasażerowie z ciężkimi bagażami mogą przedostać się np. na odpowiedni peron, bez konieczności wspinaczki prowizoryczną klatką schodową. Problem jednak w tym, że owa winda działa jedynie w ustalonych godzinach i tylko pod czujnym okiem pracownika z odpowiednimi uprawnieniami.
Wisi kartka, w których godzinach można z niej korzystać i kiedy są przerwy. To była sobota późno wieczorem, ale dworzec nadal pełen ludzi, bo trwała wymiana turnusów. A winda już od kilku godzin zamknięta na głucho
– relacjonuje dworcowe perypetie jedna z pasażerek w rozmowie z portalem wyborcza.pl.
Winda od strony Al. Jerozolimskich funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach 6-20 (z dwiema półgodzinnymi przerwami), w soboty w godzinach 8-18 (również z dwiema przerwami po 30 minut) oraz w niedziele i święta od 10 do 22 (z pauzami w godz. 14.00-14.30 i 18.00-18.30). Niektórzy pasażerowie PKP nie mają szczęścia i trafiają na dworzec akurat w czasie, kiedy jest niedostępna.
Kiedy zakończy się remont Warszawy Zachodniej? Stacja nie zostanie szybko oddana do użytku
Prace remontowe na stacji Warszawa Zachodnia rozpoczęły się w październiku 2020, a ich zakończenie zaplanowano do końca 2024. Dziś już wiadomo, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Wykonawca, czyli firma Budimex, poinformowała, że końca remontu można się spodziewać dopiero w pierwszej połowie przyszłego roku. Dla pasażerów oznacza to ciąg dalszy utrudnień i komplikacji w podróży. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS