A A+ A++

Pierwsze doniesienia o możliwym zakończeniu programu silnikowego pojawiły się w połowie czerwca. Renault co prawda jest już w trakcie prac nad zupełnie nową jednostką napędową, opartą na przepisach technicznych wchodzących w życie w 2026 roku, ale władze koncernu zaczęły się zastanawiać czy poświęcanie tak wielkich środków na rozwój własnego silnika jest zasadne.

Były już szef Alpine Bruno Famin nie zaprzeczył doniesieniom, a coraz głośniej mówi się o potencjalnym związku z Mercedesem. Alpine stałoby się klienckim zespołem niemieckiego producenta, a jeśli do porozumienia doszłoby stosunkowo szybko, współpraca mogłaby rozpocząć się już w sezonie 2025.

Famin – przed swoim odejściem – podkreślał jednak, że jeszcze nic nie ustalono, zauważając potrzebę dyskusji ze związkami zawodowymi, mającymi we Francji silną pozycję.

– Na razie nic nie zostało zrobione. We Francji mamy związki i bardzo rygorystyczny proces socjalny. I nie możemy podjąć żadnej decyzji dopóki ten proces nie zostanie zakończony.

– Oczywiście rozmawiamy z kilkoma producentami, ale nie możemy podjąć żadnej decyzji dopóki ten proces się nie zakończy.

Czytaj również:

Gdyby do zakończenia programu silnikowego faktycznie doszło, 350 pracowników miałoby zostać oddelegowanych od innych obszarów działalności Renault. Jak informują francuskie media, nie spotkało się to z zadowoleniem.

– Nie spodziewaliśmy się tego. To jak cios w plecy. Zdrada – cytuje L’Equipe jedną z działaczek związkowych pracujących w Viry, która podkreśliła, że personel jest bardzo niezadowolony – Sporo osób zgłasza już niedyspozycję zdrowotną. To na pewno przyniesie szkody.

Inne źródło dziennika mówi o wizji strajku: – Możemy nie mieć jak uruchomić samochodów. Jeśli teraz przestaniemy, może już nigdy nie być silnika Renault w Formule 1.

Alpine po kiepskim początku sezonu coraz częściej mieści się w punktach, ale i tak zajmuje dopiero ósme miejsce w tabeli konstruktorów.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMarciniak Adam
Następny artykułBędą opłaty na nowych autostradach i ekspresówkach. 1600 km dróg w Polsce