Z autonomicznego auta znikną wycieraczki i lusterka
Wnętrze Verne, do którego można się dostać poprzez przesuwane drzwi, zostało konsekwentnie zaprojektowane jako dwumiejscowe. Nie znajdziesz kierownicy ani pedałów. Przed pasażerami rozciąga się duża przestrzeń na nogi. Pomiędzy wielofunkcyjnymi siedzeniami znajduje się touchpad umożliwiający interakcję z systemem pokładowym, za pomocą którego można regulować ustawienia pojazdu. Jest tu także ważna funkcja, która pozwala zapanować nad najważniejszymi fragmentami przejazdu – medianą – fizycznym włącznikiem umożliwiającym rozpoczęcie i zakończenie jazdy, dający klientowi dodatkowe poczucie kontroli nad pojazdem autonomicznym. Z przodu kabiny, na dawnej desce rozdzielczej, znajduje się 43-calowy ekran, który wraz z 17 głośnikami realizuje funkcję informacyjno-rozrywkową. Zastosowane materiały mają być wyjątkowo wytrzymałe i trwałe, a jednocześnie emanować wartością i sprawiać wrażenie eleganckich. Firma Rimac i jej partnerzy nie udostępniają żadnych informacji na temat technologii napędu elektrycznego. Istnieją za to konkretne plany dystrybucji Verne. Usługa robotaxi Verne ma zostać uruchomiona w Zagrzebiu w 2026 roku. Po Zagrzebiu Verne zostanie wprowadzone na rynek w innych miastach Europy (najpierw w Wielkiej Brytanii i Niemczech) oraz na Bliskim Wschodzie. Firma podpisała już umowy z 11 miastami w UE, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie i twierdzi, że prowadzi negocjacje z ponad 30 miastami na całym świecie, które chcą zostać partnerami Verne.
Verne to nowy projekt automatycznej taksówki, która produkowana będzie przez chorwacką firmę Rimac
Robotaxi mają stać się w przyszłości nowym biznesem w motoryzacji. Autonomicznie taksówki będą przewoziły pasażerów z punktu A do punktu B, a producenci samochodów i dostawcy oprogramowania mają nadzieję, że zapewni to nowe możliwości zarabiania pieniędzy. Spółka zależna Alphabet, Waymo, od lat przeprowadza w San Francisco w pełni autonomiczne jazdy testowe robotami, spółka zależna GM, Cruise, wstrzymała testy robotów po poważnym wypadku i niezliczonych innych zdarzeniach. Za zamkniętymi drzwiami czołowi inżynierowie z branży motoryzacyjnej opisują obecnie w pełni autonomiczną jazdę jako teoretyczną możliwość, ale Rimac wydaje się wierzyć, że można … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS