O możliwym starcie Sesksa w samochodzie najwyższej klasy mówiono od czasu, gdy okazało się, że WRC zawita na Łotwę. Wreszcie pod koniec kwietnia oficjalnie ogłoszono, że 24-latek otrzyma Forda Pumę Rally1 na dwie rundy światowego czempionatu. Wsparcia udzielą partnerzy kierowcy, M- Sport oraz WRC Promoter.
Pierwszy z dwóch startów zaplanowano przy okazji ORLEN 80. Rajdu Polski. Na mazurskich szutrach duet Sesks/Francis pokaże się w Pumie Rally1 pozbawionej komponentu elektrycznego. Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami producenci mogą wystawić taki samochód, a cały zestaw hybrydowy zastąpiony jest balastem. Z kolei podczas domowej rundy Łotysze otrzymają już „pełny” pakiet Rally1, czyli hybrydową Pumę.
W piątek zaprezentowano barwy, jakie otrzyma Puma na wspomniane dwa występy. Malowanie inspirowane jest łotewską flagą.
– Dotarcie do tego momentu jest wynikiem wielkiego wysiłku wielu ludzi, zwłaszcza rodziny, w której rajdowe tradycje sięgają pokolenia mojego dziadka i jego występu w Lipawie w 1965 roku. 59 lat później będę miał okazję wziąć udział w tym samym rajdzie, ale już na szczeblu WRC.
– Chociaż adaptacja do samochodu Rally1 będzie wymagała pełnej koncentracji i zaangażowania, jesteśmy gotowi, by dać z siebie wszystko. Dodatkowo ekscytujące jest to, że jako pierwszym powierzono nam niehybrydowe samochód Rally1.
– A poprzez malowanie z łotewską czerwienią chcemy pokazać wdzięczność za wszystko, co nam dał ten kraj.
Martins Sesks, Renārs Francis, M-Sport Ford Puma Rally1
Autor zdjęcia: M-Sport
Sesks i Francis trzeci sezon z rzędu realizują program w europejskim czempionacie. W ubiegłym roku wygrali zarówno w Polsce, jak i na Łotwie.
ORLEN 80. Rajd Polski odbędzie się w dniach 27-30 czerwca. Z kolei Tet Rajd Łotwy zaplanowano trzy tygodnie później.
Martins Sesks, Renārs Francis, M-Sport Ford Puma Rally1
Autor zdjęcia: M-Sport
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS