Interaktywne zabawki, zbilansowane karmy
Rynek ten, globalnie, wycenia się na ponad 260 mld dol., a w Polsce, wartość sprzedaży detalicznej produktów zoologicznych, według różnych szacunków, w 2023 r. wyniosła 4,5 – 5,5 mld zł. I rośnie – w średnim tempie na poziomie 5-8 proc. rocznie. Według danych Euromonitora w latach 2023-25 wydamy na naszych pupili łącznie ponad 18 mld zł.
– W ostatnich latach obserwujemy wzrost liczby zwierząt domowych. Według raportu FEDIAF w 2022 r. w Europie liczba pupili przekroczyła 340 milionów, a wśród nich tylko w Polsce było ponad 8 milionów psów i 7 milionów kotów. Udogodnienia i oferta dla właścicieli zwierzaków są więc ważnym składnikiem tzw. „tenant miksu” centrów handlowych, bo odpowiadają na potrzeby dużej grupy konsumentów – twierdzi Tomasz Nowakowski, menedżer aktywów w EPP, zarządcy centrów handlowych.
Lwią część sum wydawanych na naszych pupili pochłania zakup karmy, nie jakiejś „zwykłej”, ale zbilansowanej, dostosowanej do warunków zdrowotnych zwierzaka. Gromadzimy też różne zabawki – nie „zwykłe”, tylko interaktywne, a także profesjonalne akcesoria do treningu. Kocyki, legowiska czy ubranka na chłodnie dni to kolejna kategoria rosnąca w siłę.
– Polski rynek asortymentu dla zwierząt wykazuje ogromny potencjał do dalszego rozwoju. Rosnąca świadomość i troska Polaków o zwierzęcych towarzyszy przekłada się na coraz większe zapotrzebowanie na wysokiej jakości produ … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS