A A+ A++

Urząd Miasta Oświęcim oferuje kompleksową obsługę mieszkańców, w tym rejestrację urodzeń, wyrobienie dowodu osobistego, przydział mieszkań komunalnych i wiele więcej. Sprawdź, jak załatwić swoje sprawy!

Urząd Miasta Oświęcim

Adres i Godziny Otwarcia Urzędu Miasta Oświęcim

Mieszkańcy miasta Oświęcim mają możliwość załatwienia różnorodnych, istotnych spraw w Urzędzie Miasta Oświęcim, który jest znany z profesjonalnej obsługi oraz przyjaznej atmosfery. Urząd mieści się pod adresem:

Urząd Miasta Oświęcim
ul. Zaborska 2,
32-600 Oświęcim

Godziny otwarcia Urzędu Miasta Oświęcim:
poniedziałek, środa, czwartek: od 7:30 do 15:30
wtorek: od 7:30:00 do 17:00
piątek: od 7:30 do 14:00

Prezydent Miasta lub jego Zastępcy przyjmują mieszkańców miasta w sprawie skarg i wniosków w każdy wtorek od godziny 14:00 do 16:15 (uzgodnienie terminu w sekretariacie urzędu, telefon +48 (33) 8429100)

Godziny otwarcia Urzędu Miasta Oświęcim
Godziny otwarcia Urzędu Miasta Oświęcim

Urząd Miasta Oświęcim to miejsce, gdzie mieszkańcy mogą liczyć na pomoc wykwalifikowanych i życzliwych pracowników, którzy z zaangażowaniem podchodzą do każdej sprawy. Dzięki profesjonalnej kadrze i nowoczesnym rozwiązaniom administracyjnym, wszelkie formalności można załatwić sprawnie i efektywnie. Poniżej przedstawiamy strukturę urzędu i wszystkie wydziały, które oferują szeroki zakres usług dla mieszkańców:

    • Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów
    • Zmiana imion i nazwisk
    • Wydanie zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie związku małżeńskiego
    • Ustalenie terminu ślubu cywilnego
    • Rejestracja zgonu
    • Rejestracja noworodka
    • Wydanie skróconego i zupełnego odpisu aktu stanu cywilnego
    • Rejestracja działalności gospodarczej oraz uzyskanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu
    • Informacja dotycząca weryfikacji spełnienia wymagań ustawowych – taksówka
    • Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w placówkach detalicznych i gastronomicznych
    • Zgłoszenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
    • Licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie Miasta Oświęcim
    • Wyrobienie dowodu osobistego, dokonywanie zameldowania i wymeldowania
    • Zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL
    • Wydanie opinii dotyczącej spełniania wymagań sanitarno-lokalowych w klubie dziecięcym
    • Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
    • Zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego
    • Zawiadomienie o organizowaniu zgromadzenia
    • Udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych ewidencji ludności i dowodów osobistych
    • Wymeldowanie z pobytu stałego decyzją administracyjną
    • Wydanie dowodu osobistego
    • Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego
    • Zameldowanie na pobyt stały i czasowy
    • Przydział mieszkań komunalnych oraz sprawy związane z najmem lokali
    • Składanie wniosku o wynajem lokalu mieszkalnego i o zamianę z urzędu
    • Wynajem lokalu użytkowego w drodze przetargu
    • Wynajem lokalu użytkowego w drodze konkursu ofert
    • Składanie wniosku o dobrowolną zamianę mieszkań
    • Wynajem lokalu użytkowego w drodze negocjacji czynszowych
    • Wydanie decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego
    • Wydanie decyzji o zryczałtowanym dodatku energetycznym
    • Wnioski o zajęcie pasa drogowego, ochrona środowiska
    • Wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu z drogi publicznej gminnej
    • Udzielenie dotacji na budowę instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania w budynkach wielorodzinnych
    • Udzielenie dotacji na wymianę starych i nieekologicznych źródeł ciepła na nowe ekologiczne źródła grzewcze
    • Udzielenie dotacji na budowę altan śmietnikowych
    • Udzielenie dotacji na budowę przyłączy do kanalizacji sanitarnej
    • Sfinansowanie kosztów związanych z usuwaniem azbestu
    • Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
    • Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów
    • Wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną
    • Obsługa podatków od nieruchomości, opłat lokalnych
    • Wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach
    • Udzielanie ulg podatkowych
    • Wydanie zaświadczenia z ewidencji podatników podatków i opłat lokalnych
    • Informacje dotyczące planów zagospodarowania przestrzennego
    • Przyjmowanie wniosków dotyczących sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego
    • Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    • Wydawanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy
    • Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    • Sprawy dotyczące nieruchomości komunalnych, sprawy rolnicze
    • Zbycie nieruchomości stanowiącej własność miasta
    • Sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej własność miasta Oświęcim oddanej w użytkowanie wieczyste
    • Przedłużenie terminów zabudowy gruntu oddanego w użytkowanie wieczyste
    • Zbycie nieruchomości na własność lub w użytkowanie wieczyste
    • Wydzierżawienie gruntów stanowiących własność miasta
    • Wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości
    • Przekazanie nieruchomości w użytkowanie
    • Oddanie nieruchomości w użyczenie
    • Zamiana nieruchomości stanowiących własność osób fizycznych i prawnych na nieruchomość stanowiącą własność miasta
    • Wypłata odszkodowania za grunty przejęte z mocy prawa na własność miasta
    • Prawo pierwokupu nieruchomości
    • Nabywanie gruntów na rzecz miasta
    • Sprawy związane z opłatami administracyjnymi, bonifikaty
    • Zmiana terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
    • Zezwolenie na wykreślenie hipoteki
    • Udzielenie bonifikaty w opłacie z tytułu użytkowania wieczystego
    • Podziały działek, nadawanie numerów porządkowych
    • Zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości
    • Wydanie decyzji o rozgraniczenie nieruchomości
    • Nadanie numeracji porządkowej na budynek lub nieruchomość
    • Organizacja i kontrola transportu publicznego
    • Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych
    • Rejestracja obiektów hotelarskich
    • Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych
    • Zakup węgla na preferencyjnych warunkach
    • Zwroty nadpłat z tytułu należności niepodatkowych
    • Wniosek o zwrot nadpłaty należności niepodatkowych

Aby dowiedzieć się więcej na temat załatwienia konkretnych spraw, mieszkańcy mogą skontaktować się z odpowiednim wydziałem lub odwiedzić stronę internetową Urzędu Miasta Oświęcim. Prezydent Oświęcimia oraz pracownicy urzędu są gotowi do pomocy w każdej sprawie, dbając o dobro mieszkańców i rozwój miasta.

Kontakt Urząd Miasta Oświęcim
Kontakt Urząd Miasta Oświęcim

Kontakt:

Tel: 33 844 60 00
Email: [email protected]
Strona internetowa: www.oswiecim.pl

Zapraszamy do kontaktu i załatwienia swoich spraw w Urzędzie Miasta Oświęcim!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa terenie Muzeum Lotnictwa Polskiego odbędzie się świetna impreza. Wstęp bezpłatny
Następny artykułSpółka Restrukturyzacji Kopalń sprzedała 30 hektarów terenów po byłej kopalni Makoszowy