A A+ A++

Dacia w ostatnich latach odniosła spektakularny sukces. Sandero od wielu miesięcy znajduje się w czołówce najchętniej kupowanych samochodów w Europie, wielokrotnie w miesięcznych zestawieniach zostawiając w tyle całą konkurencję, z takimi tuzami, jak Volkswagen Golf, Renault Clio czy Tesla Model Y na czele.

Nic więc dziwnego, że poczynaniom Dacii bacznie przyglądają się inne firmy motoryzacyjne, które również szukają sposobu na zwiększenie sprzedaży. Od kilku miesięcy wydaje się już pewne, że elektrorewolucja nie pójdzie tak, jak by chciała tego Unia Europejska i zbyt odważne postawienie na wciąż drogie samochody elektryczne może być strzałem w kolano.

Widać, że Europejczycy chcą samochodu ładnego, dość dobrze wyposażonego, ale przede wszystkim taniego. Samochód dla większości osób jest tylko narzędziem do przemieszczania się, który ma to robić bez zbędnych kosztów i bezawaryjnie. Marka w takiej sytuacji schodzi na dalszy plan.

“Porównywanie Citroena z Dacią nie jest tabu”

Wspomniane kryteria świetnie spełnia Dacia Sandero. Czy w tej sytuacji może dziwić, że np. dyrektor generalny Citroena Thierry Koskas, pełniący również rolę dyrektora marketingu i sprzedaży całego Stellantisa, powiedział, że porównywanie Citroena z Dacią “nie jest już tabu”?

Jeszcze w 2010 roku Citroen miał 6 proc. udziału w europejskim rynku samochodów. Potem szło mu już gorzej. W efekcie pod koniec ubiegłego roku udział Citroena niewiele przekraczał 3 proc. Celem Koskasa, który swoją funkcję objął w lutym 2023 roku, jest powrót na poziom przekraczający 5 proc.

Można to będzie osiągnąć, oferując – jak powiedział Koskas – niedrogie, proste samochody, bo takich właśnie potrzebują ludzie. “Nie mamy problemu ze stwierdzeniem, że Citroen C3 będzie konkurował z Dacią” – dodał.

Nowy Citroen C3 będzie konkurentem Dacii Sandero

A Citroen C3 to lokomotywa sprzedażowa marki. W kwietniu model ten odpowia … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOświęcim wprowadza zasady dla reklam, by poprawić estetykę miasta
Następny artykułObajtek do Szczerby: Trzeba zadbać o obiektywizm i profesjonalizm. Dlatego…