Usługom subskrypcyjnym gier wróżono świetlaną przyszłość. Miały one zastąpić tradycyjny model dystrybucji gier, ale jak na razie do tego nie doszło. Platformy Game Pass oraz PS Plus stoją wręcz w miejscu i mają kłopot z pozyskaniem nowych abonentów.
Przez pewien czas, zwłaszcza gdy media donosiły o kolejnych imponujących wynikach Xbox Game Pass mogło wydawać się, że tego rodzaju platformy są faktycznie przyszłością branży gier. Na razie się na to nie zanosi, a to ze względu na to, że najwyraźniej nastąpił przesyt tego rodzaju propozycji, w konsekwencji PlayStation Plus oraz Xbox Game Pass stoją w miejscu. Usługa Microsoftu nie osiągnęła celów postawionych w 2022 roku i od tamtej pory przedstawiciele firmy tacy jak Phil Spencer uważają, iż prawdopodobnie platforma w przyszłości nie będzie odpowiadać za więcej niż 10-15% przychodów korporacji.
Xbox Game Pass i PS Plus stoją w miejscu i mają problem z pozyskaniem nowych abonentów.
And it’s still stalled. March 2024 non-mobile video game subscription spending was only up 1% vs the April 2023 figures that got me to post the below last year. https://t.co/O0WQhQX023
— Mat Piscatella (@MatPiscatella) May 7, 2024
Z drugiej strony Microsoft pochwalił się, że Game Pass posiada 34 miliony użytkowników, co jest progresem względem 25 mln w 2022 r. Chociaż liczba ta uwzględnia osoby, które przeszły na tę subskrypcję po likwidacji Xbox Live i wprowadzeniu nowego planu Xbox Game Pass Core.
Jest więc całkiem możliwe, że liczba subskrybentów Game Pass mogła się zatrzymać lub nawet zmniejszyć. Tymczasem Sony w dużej mierze milczy w kwestii bazy użytkowników PS Plus.
Zarówno PlayStation Plus jak i Game Pass nie pomogły podwyżki cen, które nastąpiły w ostatnich latach. Teoretycznie można było oczekiwać wzrostu przychodów z abonamentów, ale zamiast tego miał nastąpić spadek zaangażowania graczy.
Analityk branży gier wideo Mat Piscatella ujawnił, że wzrost liczby subskrypcji gier został zahamowany. Wydatki na subskrypcje gier innych niż mobilne wzrosły jedynie o 1% w porównaniu z kwietniem 2023 r.
W podobnym tonie analityk wypowiedział się w czerwcu poprzedniego roku, kiedy to po raz pierwszy zauważył, że wydatki na abonament spadają z roku na rok. Ostatnim razem wydatki na subskrypcje wzrosły o 2% w kwietniu 2022 r.
Według obserwacji Piscatelli rynek subskrypcji gier wydaje się bić głową w mur, a firmom takim jak Microsoft trudno jest pozyskać nowych abonentów. Odpowiadając na komentarze, Piscatella stwierdza, że nie wygląda na to, aby jakakolwiek gra nawet Call of Duty mogła spowodować wzrost sprzedaży subskrypcji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS