Rosjanie chcą produkować innowacyjnego odrzutowego drona z wygiętymi skrzydłami. Konstrukcja ma zapewnić niezwykłą szybkość i zwinność.
Bezzałogowe statki powietrzne są niezwykle chętnie wykorzystywane na polu walki, wykonując całe spektrum zadań, będąc jednocześnie bardzo trudnym przeciwnikiem. Co więcej, brak pilota sprawia, że nie ma ryzyka utraty żołnierza na wojnie. Ich rolę w konflikcie wyraźnie widać za naszą wschodnią granicą.
Stowarzyszenie Naukowo-Produkcyjne Inżynierii Mechanicznej z Korporacji Wojskowo-Przemysłowej (MIC Mashinostroyenia) opatentował projekt nowoczesnego drona odrzutowego, który charakteryzuje się niezwykłą zwrotnością.
Według dostępnych informacji nowy bezzałogowy statek powietrzny (ang. unmanned aerial vehicle, skr. UAV) zaprojektowany jest zgodnie z układem kaczki, w którym ster wysokości (zwany canardem) umieszczony jest w części dziobowej, przed skrzydłami.
Dzięki niezwykłej szybkości i zwinności mają wyróżniać się na tle swoich odpowiedników, jak opisano w streszczeniu patentu. Ale lot to nie wszystko, w środkowej części kadłuba zaprojektowano przedział ładunkowy.
Dron będzie napędzany przy użyciu silnika turboodrzutowego, którego wlot powietrza umieszczono pod kadłubem. Innym, niezwykle charakterystycznym elementem UAV są jego skrzydła w kształcie litery L, który ma znacząco wpływać na właściwości aerodynamiczne, szczególnie podczas lotów szturmowych pod dużym kątem. Opóźniają one początek separacji przepływu
Rzeczywiście, skrzydła wystające z kadłuba, a następnie wyginające się ku tyłowi są szczególnie skuteczne i umożliwiają lot z dużą prędkością i zwrotnością. Separacja przypływu, która jest oddzieleniem się przepływającego powietrza od samolotu w formie wirów i zawirowań prowadzi do utraty siły nośnej i zwiększenia oporu. Podczas lotu pod dużym kątem wzrasta ryzyko separacji, ale skrzydła w kształcie litery L pomagają ją opóźnić, dzięki czemu dron będzie miał kontrolę nad lotem nawet w ekstremalnych manewrach.
Jeszcze jedną zaletą tego typu skrzydła jest zdolność do zmniejszenia oporu falowego. Występuje on przy dużych prędkościach, zwłaszcza tych bliskich lub przekraczających prędkość dźwięku. Specjalna konstrukcja pomaga złagodzić powstawanie fal uder … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS