W ubiegłym tygodniu na stronie internetowej Qatar Airways pojawił się zaskakujący komunikat. Linia lotnicza wzięła udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie, gdzie pochwaliła się swoim innowacyjnym pomysłem. Dotyczył wykorzystania sztucznej inteligencji na pokładzie.
Wirtualna stewardesa Qatar Airways
Qatar Airways właśnie stało się pierwszą linią lotniczą na świecie, która opracowała cyfrowy personel pokładowy oparty na sztucznej inteligencji. Podczas targów w Berlinie można było spotkać stewardesę o imieniu Sama, co po arabsku oznacza “niebo”. Wirtualna pracownica odpowiada w czasie rzeczywistym na najczęściej zadawane pytania dotyczące bagażu, odprawy, miejsc docelowych i nie tylko.
Sama 2.0 reprezentuje nasze nieustanne dążenie do innowacji i uosabia wartości Qatar Airways, takie jak wyjątkowa obsługa i gościnność
– powiedział Babar Rahman, wiceprezes ds. marketingu Qatar Airways.
To monumentalny moment na drodze do stworzenia synergii między technologią a kontaktami międzyludzkimi – nie tylko dla Qatar Airways, ale także dla całej branży
– dodał.
Innowacyjne rozwiązanie Qatar Airways
Dyrektor firmy UneeQ, Danny Tomsett wyjaśnił, że Sama została zaprojektowana, łącząc technologię z empatią i personalizacją. Dzięki temu ma oferować “wciągające interakcje odzwierciedlające ludzką rozmowę”. Dodatkowo będzie cały czas uczyć się i rozwijać przez interakcje z pasażerami, by udoskonalić swoje reakcje.
Pasażerowie będą mogli kontaktować się ze stewardesą za pośrednictwem aplikacji Qatar Airways, a także QVerse, czyli specjalnej platformy stworzonej przez linię lotniczą. Obecnie wirtualna asystentka posługuje się wyłącznie angielskim, ale pod koniec roku ma biegle posługiwać się również innymi językami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS