Po oficjalnym wycofaniu się z Formuły 1 pod koniec 2021 roku, gdy Max Verstappen zdobył swoje pierwsze mistrzostwo, Honda, nadal dostarcza silniki ekipom Red Bull Racing i RB (wcześniej AlphaTauri), ale nie firmuje tego już jako program fabryczny. Porozumienie jest ważne do końca 2025 roku.
Od sezonu 2026, nowej ery silnikowej w Formule 1, Red Bull będzie dysponował własnym zespołem napędowym opracowanym wspólnie z Fordem podczas gdy japoński producent rozpocznie kooperację z Astonem Martinem.
W ramach fabrycznej współpracy ze stajnią z Silverstone, HRC utworzyło brytyjską spółkę, która będzie prowadzić ten program i otworzy do tego nową fabrykę w Wielkiej Brytanii.
Projektem będzie kierował prezes HRC, Koji Watanabe, który dołączył do Hondy w 1987 roku.
– Ta nowa firma została założona przede wszystkim w celu wykonywania zadań związanych z konserwacją i przygotowaniem jednostek napędowych F1 zbudowanych przez Hondę, jednocześnie działając jako operacja logistyczna dla regionu europejskiego – poinformowała Honda Racing Corporation.
– Utworzenie HRC UK jeszcze bardziej zwiększy efektywność działań Hondy w zakresie silników, wspierając partnerstwo z zespołem Aston Martin F1 – dodano.
HRC rozpocznie rekrutację inżynierów, techników i pracowników PR na wiosnę.
Oddział amerykański HRC również będzie zajmował się jednostkami napędowymi F1 ze względu na kilka grand prix rozgrywanych na terenie Stanów Zjednoczonych.
Watanabe w odniesieniu do działań HRC USA przekazał: – Utworzono nową organizację korporacyjną do prowadzenia działań F1, co jest bardzo znaczące.
– Do tej pory nasze procesy polegały na gromadzeniu ludzi i środków finansowych w ramach danych projektów, a po zakończeniu tych aktywności program zamykano. Proces ten powtarzał się wraz z kolejnymi przedsięwzięciami – mówił dalej.
– W przyszłości natomiast będziemy już stale zaangażowani w działalność związaną z wyścigami. Będąc firmą, mamy oczywiście budżet, który obejmuje wydatki na rozwój technologiczny z myślą o przyszłości, takie jak zrównoważone paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, wysokowydajne silniki, baterie itp. – podsumował.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS