A A+ A++

Rozpoczęły się prace związane z realizacją zadania inwestycyjnego pt. „Przebudowa drogi gminnej ulicy Bema w Zambrowie wraz z rozbiórką i budową infrastruktury towarzyszącej”.

Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg BITUM Sp. z o.o. z Zambrowa, które zrealizuje zadanie za kwotę 5 734 764,52 zł. Prace rozpoczęły się od magazynowania niezbędnych elementów kanalizacji wzdłuż pasa drogowego. W związku z zagrożeniem bezpieczeństwa na wyjazdach z ulic osiedlowych i przy przejściach na pieszych – zmagazynowane elementy betonowe zasłaniały widoczność – konieczne było usunięcie części z nich.

W sprawę zaangażowała się radna Rady Miasta Zambrów. Sygnały docierały też bezpośrednio do Urzędu Miasta Zambrów co potwierdził na wczorajszej sesji Rady Miasta Zambrów zastępca burmistrza Adam Libuda. Zwrócił się on do wykonawcy o przeniesienie lub usunięcie elementów zasłaniających widoczność. Dziś wykonawca rozpoczął usuwanie części elementów betonowych.

Projekt zakłada wykonanie następujących robót:

• przebudowę nawierzchni jezdni,

• przebudowę zjazdów publicznych,

• przebudowę skrzyżowania z ul. S. Kosseckiego wraz z wlotem,

• przebudowę skrzyżowania z ul. K. Pułaskiego wraz z wlotem,

• przebudowę chodników,

• budowę drogi dla rowerów,

• przebudowę zatok postojowych,

• rozbiórkę i budowę oświetlenia ulicznego,

• rozbiórkę i budowę linii elektroenergetycznej nN i SN,

• budowę kanału technologicznego,

• rozbiórkę i budowę sieci telekomunikacyjnej,

• rozbiórkę i budowę sieci wodociągowej z hydrantami,

• rozbiórkę i budowę sieci kanalizacyjnej sanitarnej,

• rozbiórkę i budowę sieci kanalizacji deszczowej.

Odcinek ulicy objęty opracowaniem ma długość 335,89 m.

Projektowany odcinek ulicy J. Bema ma powiązanie z drogami publicznymi ul. Stefana Kosseckiego oraz ul. Kazimierza poprzez skrzyżowania zwykłe, a także z ulicami: Białostocką, Pileckiego, Żytnią i Jana Pawła II, poprzez skrzyżowania typu rondo.

W pasie drogowym ulicy Bema zaprojektowano:

• jezdnię o szerokości 9,00-10,50 m

• chodnik o szerokości: 1,80-2,0 m

• ścieżkę rowerową o szerokości 2,0 m

• zjazdy publiczne o szerokościach 5,0 m wyokrąglonych łukami o prom. 5,0 m

• zatoki postojowe do parkowania równoległego, o szer. 2,5 m

Warto dodać, że konstrukcję nawierzchni ścieżki rowerowej (gr. konstrukcji 28 cm) zaplanowano z betonu asfaltowego.

W ramach inwestycji zostanie usuniętych 32 drzewa, zaś na czas budowy ma zostać zabezpieczonych drzew 80.

Termin otwarcia ofert wyznaczono na dzień 10 stycznia 2024 roku.

Inwestycja dofinansowana jest z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Miasto Zambrów otrzymało na ten cel dofinansowanie w wysokości 4 031 418,80 zł (60%). W przetargu zabezpieczono kwotę 6 719 031,34 zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyciek paliwa z wagonu-cysterny
Następny artykułCzy tragedia w Baltimore będzie miała wypływ na polskie porty?