A A+ A++

Dacia Duster trzeciej generacji debiutuje nad Wisłą. Najnowsza odsłona SUV-a wjeżdża do Polski w kilku wersjach silnikowych. W ofercie jest silnik z fabrycznym LPG, pełna hybryda, mocny “benzyniak”, a także napęd na cztery koła. Ile nowość Dacii kosztuje w Polsce? Importer zdradził szczegóły.

Nowa Dacia Duster wjeżdża do Polski. Importer zdradził właśnie szczegóły oferty i ogłosił rozpoczęcie przyjmowania zamówień. Wiemy, w jakich wersjach i z jakimi silnikami jest dostępna trzecia generacja SUV-a. A ceny? Najnowsza odsłona ma szansę powtórzyć sukces swoich poprzedników!

Nowa Dacia Duster – wygląd zewnętrzny

Nowa generacja Dustera mocno nawiązuje do prototypowego modelu o nazwie “Bigster”, 7-osobowego SUV-a, który trafi na rynek w późniejszym czasie. Z przodu znajdziemy typowe dla obecnych modeli Dacii reflektory z diodami do jazdy dziennej tworzącymi kształt litery “Y”, jak również duży wlot powietrza w zderzaku oraz maskę z dużym wgłębieniem i mocno podniesionymi bokami. Samochód prezentuje się muskularnie, budzi respekt i może się podobać.

Solidne przetłoczenia znajdziemy też na tylnych drzwiach oraz błotnikach – całość zwiększa wrażenie solidności, podobnie jak progi i nadkola wykończone tworzywem sztucznym. Z tyłu samochód nie przypomina żadnego modelu w gamie, ale pas tylny to również nawiązanie do koncepcyjnego Bigstera. Tylną część nadwozia zdobi opadająca szyba i subtelny spojler. W nowym Dusterze klamki tylnych drzwi zostały poprowadzone do linii szyb. W nocy ciężko je będzie znaleźć i na pewno nie dosięgną do nich dzieci.

Nowa Dacia Duster – wymiary

Dacia Duster nowej generacji została zaprojektowana na platformie CMF-B, z której korzysta także Renault Arkana, Dacia Sandero i Renault Clio. Najnowsza odsłona jest dłuższa od poprzednika, ale ma krótszy rozstaw osi. O dziwo producentowi udało się minimalnie zwiększyć bagażnik. Auto ma 4343 mm długości (wcześniej 4341 mm), 1656 mm wysokości (-33 mm), 1810 mm szerokości (+6 mm), a rozstaw osi to całe 2657 mm (-16 mm). Przestrzeń bagażowa oferuje 472 litry pojemności (wcześniej 445 litry). W nowej odsłonie wrażenie robi także większy prześwit – w wersji z napędem na przednią oś wynosi 209 mm, a w wariancie z napędem na wszystkie koła (4×4) wynosi 217 mm.

Nowa Dacia Duster – wnętrze

W kabinie znajdziemy nową, inaczej wyprofilowaną kierownicę, zestaw konfigurowalnych cyfrowych wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (standardowo analogowe zegary i 3,5-calowy wyświetlacz) i centralny ekran nowego systemu infotainment obrócony w stronę kierującego. Z deski rozdzielczej zniknął fizyczny panel klimatyzacji – zgodnie z panującymi trendami od teraz siłą nawiewu i temperaturą steruje się za pośrednictwem ekranu.

Nowa Dacia Duster – wersje i wyposażenie

Nowa odsłona Dustera jest dostępna na polskim rynku w czterech wersjach wyposażenia – Essential, Expression, Extreme i Journey – oraz w czterech wersjach napędowych. Klienci mają do wyboru silnik 1.0 ECO-G (100 KM) z fabryczną instalacją LPG, benzynową jednostkę 1.3 TCe (130 KM) z napędem na jedną oś lub wszystkie cztery koła, a także odmianę Hybrid z silnikiem 1.6 o mocy 140 KM.

Dacia Duster 2024 – wersje silnikowe

Wersja Silnik Moc Skrzynia Napęd 0-100 km/h Prędkość maks.
ECO-G 100 R3, 1.0 100 KM i 170 Nm 6-biegowa, manualna 4×2 14 s/13,2 s (LPG) 163 km/h / 168 km/h (LPG)
TCe 130 R3, 1.2 130 KM i 230 Nm 6-biegowa, manualna 4×2 9,9 s 174 km/h
TCe 130 4×4 R3, 1.2 130 KM i 230 Nm 6-biegowa, manualna 4×4 11 s 174 km/h
Hybrid 140 R4, 1.6 140 KM i 205 Nm automatyczna, Multi-mode 4×2 10,1 s 160 km/h

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTłumy wiernych na wyjątkowej Drodze Krzyżowej Piątkowa – Boguszowa [ZDJĘCIA]
Następny artykułSOHO DEVELOPMENT: Uchwały podjęte na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 26 marca 2024 r.