A A+ A++

Fejkowy King kontynuuje przez ponad dwie minuty, chwaląc Trumpa i mieszając z błotem Demokratów, podczas gdy w tle pojawiają się zdjęcia i krótkie filmy przedstawiające czarnoskórych więźniów, demokratycznych polityków i sceny niepokojów społecznych. Następnie głos zmienia się nagle i zachęca widzów do wzięcia udziału w bezpłatnej ankiecie, aby wesprzeć byłego prezydenta Trumpa. Po jej wypełnieniu mają otrzymać darmową flagę Trumpa; będą musieli jedynie pokryć koszty wysyłki i obsługi transakcji.

Nie wspomina o cyklicznych opłatach w wysokości 80 dol., które po dokonaniu płatności będą pobierane z karty kredytowej.

Czytaj też: Putin dusi się głosem, Harry Potter zakłada Balenciagę. Deepfake’i kuszą branżę reklamową, ale to wciąż szara strefa

Jak działa oszustwo na Donalda Trumpa?

Kiedy potencjalni „klienci” klikają, aby otrzymać darmową flagę Trumpa, są przekierowywani przez kilka stron pośredniczących do ostatniej, która przetwarza informacje o ich karcie kredytowej. Ta strona bardzo drobnym drukiem informuje o tym, że wprowadzając dane swojej karty, „klienci” potwierdzają, że będą ponosić cykliczną opłatę za członkostwo w klubie o tematyce MAGA [„Make America Great Again” — przyp. red.].

Według trójki poszkodowanych, z którymi rozmawiał „Forbes”, i kilkudziesięciu komentarzy na Facebooku pozostawionych przez inne osoby, gdy opłata ta zostanie pobrana, prawie zawsze jest to nieoczekiwane. Jest to również mylące, ponieważ nie pochodzi z witryny z logo Trumpa, lecz z witryny internetowej, której nigdy nie odwiedzili. Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości określiły tę praktykę jako „pranie kart kredytowych” i podjęły kroki prawne przeciwko tym, którzy ją stosują.

Zgodnie z biblioteką reklam firmy, reklamy prowadzące do oszustwa „na Trumpa” zostały ostatnio obejrzane ponad 100 milionów razy na Facebooku. Jedna ze stron, która je prowadzi, wydała 1,5 mln dol. tylko w ciągu ostatnich czterech miesięcy, co czyni ją piątym co do wielkości wydawcą politycznym Meta w tym cyklu. Konto na YouTube wydało prawie 800 tys. dol. na prawie identyczne reklamy, które zostały obejrzane ponad 85 mln razy. Nie jest jasne, ile osób zostało oszukanych lub ile pieniędzy łącz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMała Gdyńska Filharmonia – poranki muzyczne dla rodzin
Następny artykułSonda Juno zmierzyła ilość tlenu na księżycu Jowisza