A A+ A++

Brytyjska spółka Lawrence David z udziałami na poziomie 12 proc. utrzymała pozycję wicelidera rynku, rejestrując 2 650 sztuk pojazdów, czyli o 21 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek spowodowany był spowolnieniem gospodarczym w Wielkiej Brytanii oraz wyższymi stopami procentowymi. 

Spółka Viberti utrzymała piąte miejsce wśród największych graczy rynku z udziałami na poziomie 6,7 proc. Przy spadku rynku włoskiego o 8,5 proc. jej klienci w 2023 roku zarejestrowali 1 120 sztuk pojazdów marki wobec 1 114 szt. rok wcześniej. 

Podobny poziom rejestracji pojazdów odnotowały niemieckie spółki Langendorf oraz Wielton GmbH przy spadku rynku niemieckiego o 13 proc. r/r. Rejestracje tych spółek osiągnęły poziom 1 197 szt. co zapewniło im szóstą pozycję na rynku. 

W krajach CEE z udziałami na poziomie 5,9 proc. Grupa Wielton utrzymała piątą pozycję, przy niewielkim, 3 proc. spadku rejestracji do 1 128 sztuk. W 2023 r. hiszpańska spółka Guillén uplasowała się na 7 pozycji na rynku z udziałami na poziomie 2,2 proc., notując 33 proc. spadek zarejestrowanych pojazdów do poziomu 309 szt. 

Czytaj więcej

Rekordowy rok dla Daimler Truck

W roku bieżącym Grupa wyda 130 mln zł na inwestycje. – Działania obejmować będą m.in. dalszą cyfryzację, automatyzację procesów produkcyjnych, poszerzenie portfolio produktowego, czy implementację nowych technologii. Zmienne otoczenie rynkowe i niepewna sytuacja skłoniły nas do tego, aby nie publikować założeń finansowych na rok 2024 – tłumaczy Szataniak. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRodzaje wędzenia
Następny artykułNie wszyscy spędzą Wielkanoc w domu. Polacy planują wypocząć. “Widzimy spore zainteresowanie”