A A+ A++

Do korpusu urzędników toruńskiego samorządu dołączyło 10 nowych osób. 23 lutego 2024 r., po zakończeniu służby przygotowawczej i zdaniu egzaminu, złożyły ślubowanie na sztandar miasta i odebrały z rąk prezydenta akty powołań na stanowiska urzędnicze.

Fakt, że uczestniczycie dziś Państwo w tej uroczystości, oznacza świadomą i przemyślaną decyzję o związaniu swojej kariery zawodowej z samorządem terytorialnym i podjęciu się służby na rzecz mieszkańców Torunia. Jest to służba trudna, wymagająca wiedzy, zaangażowania i doświadczenia. Musimy wypełniać nasze zobowiązania wobec mieszkanek i mieszkańców Torunia najlepiej jak potrafimy, a krąg zagadnień, którymi się zajmujemy, jest spory  – mówił prezydent Torunia Michał Zaleski. – Przez kilka ostatnich miesięcy, w okresie służby przygotowawczej zapoznawaliście się z różnymi działami i jednostkami urzędu, nabywaliście umiejętności, które pozwolą Wam lepiej wykonywać Wasze codzienne zadania. Raz jeszcze dziękuję za decyzję o podjęciu pracy w urzędzie miasta, gratuluję zdanego egzaminu i życzę zadowolenia z rozpoczynającego się w Państwa życiu nowego etapu.

23 lutego 2024 r. ślubowanie, w obecności dyrektorów i kierowników działów UMT, złożyli:

  1. Monika Cendrowska, mgr politologii – inspektor w Wydziale Podatków i Windykacji;
  2. Dominika Gajewska, licencjat pracy socjalnej – podinspektor w Kancelarii Prezydenta Miasta;
  3. Emilia Gontarek-Czołgowska, mgr finansów i rachunkowości – podinspektor w Wydziale Księgowości;
  4. Michał Kondej, mgr administracji – specjalista w Wydziale Gospodarki Komunalnej;
  5. Anita Kurpiewska, mgr finansów i rachunkowości – podinspektor w Wydziale Spraw Administracyjnych;
  6. Justyna Radziejewska, mgr kierunku menedżersko-prawnego – podinspektor w Wydziale Księgowości;
  7. Natalia Raszkiewicz, mgr prawa – podinspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji;
  8. Aleksandra Rombalska, mgr archiwistyki i zarządzania dokumentacją – podinspektor w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej;
  9. Małgorzata Walczak, mgr bezpieczeństwa wewnętrznego – podinspektor w Wydziale Obsługi Mieszkańców;
  10. Agnieszka Wyrzykowska, mgr finansów i rachunkowości – inspektor w Wydziale Podatków i Windykacji

Nabory na stanowiska urzędnicze są uzupełnieniem naturalnego ruchu kadrowego w urzędzie – związanego z przechodzeniem pracowników na emerytury czy odejściem z pracy z innych przyczyn. Na wolne stanowiska ogłaszane są konkursy, w których wyłaniani są nowi kandydaci na urzędników.  Ustawa o pracownikach samorządowych przewiduje, że z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego zawiera się umowę o pracę na czas określony – do 6 miesięcy. W tym czasie kieruje się je do służby przygotowawczej, w czasie której odbywają szkolenie w różnych jednostkach urzędu, zapoznając się z organizacją urzędu i pracą poszczególnych wydziałów. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się złożeniem egzaminu. Jeśli jego wynik jest pozytywny, pracownicy składają ślubowanie na sztandar miasta.

Warto dodać, że odbycie służby przygotowawczej i zdanie egzaminu uprawnia do podejmowania pracy w administracji samorządowej w całej Polsce, już bez konieczności ponownego przechodzenia tej procedury.

Fot. Małgorzata Litwin

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPożar budynków gospodarczych
Następny artykuł“Wielki Test Wiedzy o Unii Europejskiej”, Płock 2024. Szkoły, zgłaszajcie swoich uczniów! Są atrakcyjne nagrody