Do korpusu urzędników toruńskiego samorządu dołączyło 10 nowych osób. 23 lutego 2024 r., po zakończeniu służby przygotowawczej i zdaniu egzaminu, złożyły ślubowanie na sztandar miasta i odebrały z rąk prezydenta akty powołań na stanowiska urzędnicze.
– Fakt, że uczestniczycie dziś Państwo w tej uroczystości, oznacza świadomą i przemyślaną decyzję o związaniu swojej kariery zawodowej z samorządem terytorialnym i podjęciu się służby na rzecz mieszkańców Torunia. Jest to służba trudna, wymagająca wiedzy, zaangażowania i doświadczenia. Musimy wypełniać nasze zobowiązania wobec mieszkanek i mieszkańców Torunia najlepiej jak potrafimy, a krąg zagadnień, którymi się zajmujemy, jest spory – mówił prezydent Torunia Michał Zaleski. – Przez kilka ostatnich miesięcy, w okresie służby przygotowawczej zapoznawaliście się z różnymi działami i jednostkami urzędu, nabywaliście umiejętności, które pozwolą Wam lepiej wykonywać Wasze codzienne zadania. Raz jeszcze dziękuję za decyzję o podjęciu pracy w urzędzie miasta, gratuluję zdanego egzaminu i życzę zadowolenia z rozpoczynającego się w Państwa życiu nowego etapu.
23 lutego 2024 r. ślubowanie, w obecności dyrektorów i kierowników działów UMT, złożyli:
- Monika Cendrowska, mgr politologii – inspektor w Wydziale Podatków i Windykacji;
- Dominika Gajewska, licencjat pracy socjalnej – podinspektor w Kancelarii Prezydenta Miasta;
- Emilia Gontarek-Czołgowska, mgr finansów i rachunkowości – podinspektor w Wydziale Księgowości;
- Michał Kondej, mgr administracji – specjalista w Wydziale Gospodarki Komunalnej;
- Anita Kurpiewska, mgr finansów i rachunkowości – podinspektor w Wydziale Spraw Administracyjnych;
- Justyna Radziejewska, mgr kierunku menedżersko-prawnego – podinspektor w Wydziale Księgowości;
- Natalia Raszkiewicz, mgr prawa – podinspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji;
- Aleksandra Rombalska, mgr archiwistyki i zarządzania dokumentacją – podinspektor w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej;
- Małgorzata Walczak, mgr bezpieczeństwa wewnętrznego – podinspektor w Wydziale Obsługi Mieszkańców;
- Agnieszka Wyrzykowska, mgr finansów i rachunkowości – inspektor w Wydziale Podatków i Windykacji
Nabory na stanowiska urzędnicze są uzupełnieniem naturalnego ruchu kadrowego w urzędzie – związanego z przechodzeniem pracowników na emerytury czy odejściem z pracy z innych przyczyn. Na wolne stanowiska ogłaszane są konkursy, w których wyłaniani są nowi kandydaci na urzędników. Ustawa o pracownikach samorządowych przewiduje, że z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego zawiera się umowę o pracę na czas określony – do 6 miesięcy. W tym czasie kieruje się je do służby przygotowawczej, w czasie której odbywają szkolenie w różnych jednostkach urzędu, zapoznając się z organizacją urzędu i pracą poszczególnych wydziałów. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się złożeniem egzaminu. Jeśli jego wynik jest pozytywny, pracownicy składają ślubowanie na sztandar miasta.
Warto dodać, że odbycie służby przygotowawczej i zdanie egzaminu uprawnia do podejmowania pracy w administracji samorządowej w całej Polsce, już bez konieczności ponownego przechodzenia tej procedury.
Fot. Małgorzata Litwin
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS