A A+ A++

W 2023 r. zarejestrowano 1 903 054 samochody w Wielkiej Brytanii, która od początku 2020 r. nie jest już częścią UE. Dla porównania w roku poprzednim było to “tylko” 1 614 063 nowych rejestracji, w 2021 r. – 1 647 181. Wahania polityczne wokół wyjścia z Unii Europejskiej i transformacji w kierunku elektromobilności spowodowały, że od 2017 roku chęć zakupów w Wielkiej Brytanii z roku na rok spadła. Pandemia dobiła brytyjski rynek, odnotowano najniższą ilość nowych rejestracji w ciągu 18 lat – zaledwie 1,59 mln rejestracji nowych aut. Teraz rynek motoryzacyjny w Wielkiej Brytanii zaczyna się odbijać od dna.

Czytaj więcej

Jakie auta kupują Norwegowie. Top 10 w 2023 roku

Sprzedaż aut elektrycznych (BEV) osiągnął rekordowy poziom – 314 687 nowych rejestracji i wzrost o prawie 50 000 sztuk. W 2023 r. na drogi wyjechało więcej elektryków niż w latach 2020 i 2021 razem wziętych. Rząd brytyjski ustalił stały limit pojazdów o zerowej emisji (ZEV) na rok 2024. Zasada ta stanowi, że 22 procent wszystkich nowych samochodów osobowych i 10 procent wszystkich nowych samochodów dostawczych musi być bezemisyjnych. Wskaźnik ten będzie stopniowo zwiększany, aż w 2030 r. osiągnie poziom 80 proc., zanim w 2035 r. wszystkie sprzedawane nowe samochody będą musiały być bezemisyjne.

Ford Puma strącił z podium Nissana Qashqaia

W 2023 r. odsetek aut z silnikiem diesla spadł drastycznie z 82 981 zarejestrowanych samochodów do 71 501 sztuk (-13,8 procent). Wzrosła za liczba rejestracji samochodów napędzanych benzyną. Z 682 472 egz. do 774 484 sztuk (+13,5 proc.). W pierwszej dziesiątce zestawienia w 2023 roku nie jest już liderem … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKsiężyc „Gwiazda Śmierci” posiada podlodowy ocean
Następny artykułProf. Brague: Europie brakuje dziś morale, nie jest przekonana o swej wartości