Zakończenie nastąpi 31 marca 2024 roku i od tego momentu obie firmy będą działać niezależnie, na nowych zasadach handlowych. Powodem zmiany jest „skomplikowane otoczenie prawne na niektórych rynkach, które utrudnia funkcjonowanie współpracy w sposób optymalny” podały spółki.
Francuski armator CMA CGM pozostanie udziałowcem francusko-holenderskiej linii lotniczej (ma ok. 9 proc.) do 25 lutego 2025 roku, ale przedstawiciel armatora opuści 31 marca 2024 roku radę nadzorczą przewoźnika lotniczego.
Czytaj więcej
Spółki ogłosiły współpracę w maju 2022 roku, miała obowiązywać przez 10 lat. Planowała zakupić 10 samolotów transportowych, z których 4 miały latać w barwach CMA CGM, pozostałe w barwach Air France-KLM. Sprzedaż przestrzeni ładunkowej miała obejmować także pokłady 160 szerokokadłubowych samolotów pasażerskich.
W ostatnich latach CMA CGM poszerzyła usługi o logistykę kontraktową oraz lekką, zakupiła CEVA Logistics, Ingram Micro’s Commerce & Lifecycle Services (CLS), Colis Privé oraz GEFCO. Nabycia były możliwe dzięki rekordowym przychodom armatora. Tylko w 2022 roku wyniosły one 74,5 mld dol., a rok wcześniej 56 mld dol. Zysk w 2022 roku sięgnął 24,9 mld dol., a rok wcześniej 17,9 mld dol.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS