A A+ A++

Zakończenie nastąpi 31 marca 2024 roku i od tego momentu obie firmy będą działać niezależnie, na nowych zasadach handlowych. Powodem zmiany jest „skomplikowane otoczenie prawne na niektórych rynkach, które utrudnia funkcjonowanie współpracy w sposób optymalny” podały spółki. 

Francuski armator CMA CGM pozostanie udziałowcem francusko-holenderskiej linii lotniczej (ma ok. 9 proc.) do 25 lutego 2025 roku, ale przedstawiciel armatora opuści 31 marca 2024 roku radę nadzorczą przewoźnika lotniczego. 

Czytaj więcej

Spółki ogłosiły współpracę w maju 2022 roku, miała obowiązywać przez 10 lat. Planowała zakupić 10 samolotów transportowych, z których 4 miały latać w barwach CMA CGM, pozostałe w barwach Air France-KLM. Sprzedaż przestrzeni ładunkowej miała obejmować także pokłady 160 szerokokadłubowych samolotów pasażerskich. 

W ostatnich latach CMA CGM poszerzyła usługi o logistykę kontraktową oraz lekką, zakupiła CEVA Logistics, Ingram Micro’s Commerce & Lifecycle Services (CLS), Colis Privé oraz GEFCO. Nabycia były możliwe dzięki rekordowym przychodom armatora. Tylko w 2022 roku wyniosły one 74,5 mld dol., a rok wcześniej 56 mld dol. Zysk w 2022 roku sięgnął 24,9 mld dol., a rok wcześniej 17,9 mld dol. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzokująca zbrodnia koło Kątów Wrocławskich. 45-latek przyznał się do zabójstwa partnerki
Następny artykułNa drogach ślisko! Auta w rowach, ciężarówka na A1 przebiła bariery i stanęła w poprzek drogi – ZDJĘCIA, FILM