Podczas II Kongresu Rozwoju Kolei, który zgromadził w Warszawie kilkaset osób zainteresowanych branżą kolejową, Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. podkreślał rolę transportu intermodalnego w strategii spółki.
Transport intermodalny to taki rodzaj przewozu ładunków, w którym wykorzystuje się więcej niż jeden środek transportu, np. pociąg i samochód ciężarowy, przy jednoczesnym wykorzystaniu na całej trasie przewozów tylko jednej jednostki ładunkowej np. kontenera.
„Przyjęta w 2018 roku strategia zakłada, że PKP CARGO będzie ewoluowało z przewoźnika kolejowego w kierunku operatora logistycznego. Struktura rynku i rozwój przemysłu intermodalnego pokazują, że ten kierunek jest słuszny” – powiedział prezes Warsewicz. Zaznaczył, że 2019 był kolejnym rokiem dynamicznego wzrostu rynku przewozów intermodalnych. „Rynek segmentu intermodalnego, operatora logistycznego, w którego chcemy się przekształcić, jest bardzo perspektywiczny, rosnący” – zaznaczył.
Prezes PKP CARGO S.A. przedstawił także plany inwestycyjne spółki. „Wpisują się one w poprawę naszej konkurencyjności i rozwoju w obszarach najbardziej dynamicznie rosnących, bo to jest potrzeba rynku, potrzeba klienta – powiedział. – Stąd też zakup ok. 1200 wagonów intermodalnych, pięciu lokomotyw wielosystemowych i modernizacja terminala w Małaszewiczach. One mają poprawić naszą konkurencyjność i stworzyć przewagi w ofercie dla klientów” – dodał.
Podkreślił przy tym, że dla spółki nie ma znaczenia, co jest przewożone w kontenerach. „Wszystkie towary, które są konteneryzowane, są przedmiotem naszego zainteresowania” – zadeklarował.
Prezes Czesław Warsewicz zwrócił jednocześnie uwagę, że struktura gospodarki zmienia się właśnie w kierunku konteneryzacji. „Dzisiaj ponad 90 proc. wymiany handlowej produkcji opiera się właśnie o kontenery. Dziesięć lat temu było to niespełna 50 proc. – wyliczał. – To jest duża nasza rola, aby w tym torcie przewozowym mieć jak największy udział. Stąd też nasza specjalizacja w transporcie intermodalnym” – podsumował.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS