A A+ A++

 Tworzył dzieła orkiestrowe, kameralne, wokalno-instrumentalne i fortepianowe, które wykonują największe orkiestry świata, w tym Philadelphia Orchestra, Cleveland Orchestra i New York Philharmonic. Napisał muzykę do ponad 130 filmów, między innymi “Ziemi obiecanej” i “Pana Tadeusza” Andrzeja Wajdy, “Pianisty” Romana Polańskiego, “Rejsu” Marka Piwowskiego, “Drakuli” Francisa Forda Coppoli. Od początku lat 60. współtworzył wraz z Krzysztofem Pendereckim i Henrykiem Góreckim nową polską szkołę awangardową oraz nowy kierunek we współczesnej muzyce zwany “sonoryzmem”. W połowie lat 70. zaczął komponować, czerpiąc inspiracje ze sztuki ludowej i religii. Wtedy też powstał jeden z jego najsłynniejszych utworów – “Krzesany”. Inne ważne dzieła z tego okresu to: “Kościelec”, “Siwa mgła”, “Orawa”. Artysta tworzył także utwory związane z wielkimi wydarzeniami w Polsce – “Bogurodzica”, “Exodus”, “Angelus” oraz “Victoria”. W wywiadzie udzielonym w 2001 roku Wojciech Kilar opowiadał, czym jest dla niego muzyka i jaka jest jej istota:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowstańczy spacer po Poznaniu
Następny artykułSzef Sztabu Generalnego: wszystko wskazuje na to, że rosyjska rakieta wtargnęła w polską przestrzeń powietrzną, a następnie ją opuściła