Nowy blok na 103 mieszkania przy ul. Kościelnej jest adresowany do obecnych najemców lokali komunalnych, które są w zasobach gminnych. Budowa tego budynku wielorodzinnego ma umożliwić gminie ruchy w przypadku lokali komunalnych, które znajdują się na terenie całego miasta, a które przykładowo są w fatalnym stanie technicznym. Najemcy dostaną propozycje zmiany adresu, ale nie wszyscy…
– W tej chwili pracownicy referatu lokalowego będą weryfikowali czy ktoś ma uregulowane należności względem miasta. Takie osoby będą w pierwszej kolejności otrzymywały propozycje zamieszkania w tym budynku – mówił na jednej z ostatnich konferencji prasowych prezydent miasta Marek Materek.
Jak zatem wygląda zadłużenie najemców lokali gminnych? Redakcja Starachowice-NET.pl zapytała w Urzędzie Miejskim. Odpowiedź poniżej:
Jak informuje Referat Podatków i Opłat na koniec 2022 roku zadłużenie najemców lokali gminnych w należności głównej wynosiło:
1) lokali socjalnych 1 407 885,00 zł,
2) lokali komunalnych 7 151 563,35 zł.
Na dzień 31.10.2023 r. zadłużenie najemców lokali gminnych (socjalnych i komunalnych) w należności głównej wynosi: 8 672 795,31 zł (z programu finansowo-księgowego FK nie ma możliwości podania zadłużenia w podzieleniu na lokale socjalne i komunalne).
Najemca z największym zadłużeniem na dzień 31.10.2023 r. zalega w należności głównej na kwotę: 144 706,62 zł.
Ile osób w 2023 roku zdecydowało się na odpracowanie długu? Na czym takie prace polegają?
Zgodnie z informacją przesłaną przez Referat Działalności Gospodarczej i Zasobów Lokalowych w 2023 roku wniosek w sprawie odpracowania zaległości czynszowych za korzystanie z lokalu wchodzącego w skład gminnego zasobu mieszkaniowego Miasta Starachowice złożyło 18 Najemców – dłużników. Obecnie świadczenie wykonuje 6.
Program Odpracowania Zaległości Czynszowych z tytułu najmu lokalu mieszkalnego z gminnego zasobu mieszkaniowego Miasta Starachowice został ogłoszony Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr 133/2021 z dnia 15.03.2021 roku.
Wykaz czynności do wykonywania w ramach świadczeń zastępczych został określony w Załączniku Nr 3 do powyższego programu. Świadczenia mogą mieć charakter prac porządkowych zewnętrznych oraz wewnętrznych. Do świadczeń „zewnętrznych” należą: grabienie liści i zbieranie ich do worków oraz załadunek na samochód, koszenie trawników, pielęgnacja drzew i krzewów, usuwanie chwastów z klombów i podlewanie kwiatów, odchwaszczanie i porządkowanie terenów zielonych, oczyszczanie terenu z zalegających nieczystości, odśnieżanie ręczne i usuwanie oblodzeń, usuwanie błota pośniegowego, zbieranie śmieci z terenów gminnych, drobne prace konserwatorskie na placach zabaw: w szczególności malowania elementów ogrodzenia i urządzeń zabawowych, prace porządkowo – rozbiórkowe oraz zamiatanie ulic, chodników, skwerów, parkingów.
Na liście świadczeń „wewnętrznych”: porządkowanie pomieszczeń takich jak: piwnice, strychy, klatki schodowe, lokale po eksmisjach lub remontach, a także malowanie lokali i pomieszczeń czy bieżące sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytku np.: klatka schodowa, strych. Dłużnik może również wykonywać inne czynności, takie jak: wywieszanie ogłoszeń administracyjnych czy roznoszenie korespondencji.
Obecnie miejscami świadczenia są szkoły, przedszkola oraz MOSiR – Lubianka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS