Od wtorku, 24 października do końca miesiąca na autostradzie A2 pomiędzy węzłem Konotopa a granicą z wojewódzkim łódzkim będą przeprowadzane badania stanu nawierzchni.
W tygodniu (wtorek – piątek) badania będą realizowane głównie w nocy, w godzinach 22.00 -6.00, natomiast w sobotę i niedzielę w ciągu dnia w godzinach 8.00-18.00 – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W jakim celu drogowcy będą prowadzić wspominane badania? GDDKiA przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na rozbudowę autostrady A2 miedzy Warszawą a Łodzią. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja związana z tym przedsięwzięciem. Badania stanu nawierzchni to część składowa tej dokumentacji. Drogowcy chcą bowiem sprawdzić w jakim stanie jest nawierzchnia po 10 latach użytkowania trasy.
A jak będą wyglądać same badania? — Są to prace szybko postępujące. Polegają na tym, że samochód z urządzeniem diagnostycznym jedzie prawym pasem, co 50 m zatrzymuje się na ok. 2 min. i w tym czasie wykonuje badanie nawierzchni. Badania będą podstawą do oceny nośności istniejącej nawierzchni z uwagi na planowaną dobudowę trzeciego pasa oraz wymianę warstwy ścieralnej – opisuje Małgorzata Tarnowska.
Na rozbudowę autostrady między Łodzią i Warszawą czekają zarówno przedsiębiorcy prowadzący firmy transportowe, jak i zwykli kierowcy. Wybudowana przed ponad dekadą trasa jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Można przyjąć, że średni ruch dobowy między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory waha się od ponad 50-ciu do blisko 100 tysięcy pojazdów. Przetarg na wyłonienie wykonawcy rozbudowy A2 GDDKiA planuje ogłosić wiosną 2025 r. i w tym samym roku podpisać umowę z wykonawcą prac.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: [email protected] lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS