I to już wkrótce. Do końca 2022 roku ma się zakończyć remont trasy kolejowej z Poznania do Szczecina. I wtedy pojedziemy aż o 50 minut krócej.
W dodatku to już nie są plany – dziś przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podpisali umowę na modernizację kolejnego odcinka trasy, z Wronek do Słonic. Cały remont jest podzielony na trzy etapy: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin i już trwa, co jest najlepiej widoczne na odcinku Poznań – Wronki, gdzie budowane są nowe tory, przejścia dla pieszych, postępuje też modernizacja stacji kolejowych oraz sieci trakcyjnej.
Trasa z Poznania do Wronek ma być gotowa w tym roku, tak samo jak odcinek ze Słonic do Szczecina Dąbie. Kolejne dwa lata to modernizacja odcinka, na który właśnie podpisano umowę – z Wronek do Słonic.
Po remoncie pociągi na tej trasie będą mogły rozwijać prędkość do 160 km na godzinę, co oznacza, że droga do Szczecina, trwająca zazwyczaj około trzech godzin, w zależności od pory i rodzaju pociągu, skróci się aż o 50 minut. Będzie też znacznie wygodniejsza i bezpieczniejsza: dzięki zmodernizowanym peronom do pociągu będzie znacznie łatwiej wsiąść i z niego wysiąść, a takich peronów będzie aż 45 na 21 nowych stacjach i przystankach. Większe bezpieczeństwo zapewnią też nowoczesne urządzenia i nowe lokalne centra sterowania, które powstaną w Poznaniu i Stargardzie.
Pasażerom jadącym z Poznania będzie też wygodniej dojechać do Warszawy i Wrocławia, bo na tych trasach także trwają modernizacje, zwiększające komfort i szybkość jazdy. Remont torów do Warszawy był tak gruntowny, że wymagał wyłączenia tej linii i przez wiele miesięcy pasażerowie musieli jeździć objazdem przez Inowrocław. Teraz pociągi już na nią wróciły, ale prace modernizacyjne nadal tam trwają, między innymi przy przebudowie peronów w Kutnie czy Łowiczu, chociaż nie utrudnia to już ruchu. Remont całkowicie zakończy się w 2021 roku – z lekkim poślizgiem spowodowanym znalezieniem przez wykonawców podczas robót ziemnych instalacji i rur, których… nie było na żadnych planach. Konieczność przeprojektowania wydłużyła prace.
Planowo natomiast, czyli do końca tego roku, powinien się zakończyć remont trasy do Wrocławia, chociaż z powodu sporu z wykonawcą były tu poważne obawy, czy nie będzie opóźnień. Jednak teraz prace idą już zgodnie z planem.
Natomiast na trasie do Piły przeprowadzane są już odbiory techniczne, a gdy się zakończą – także i do Piły pojedziemy krócej, o 40 minut.
Mat. pras., el
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS