A A+ A++

Szykuje się batalia pomiędzy sztuczną inteligencją a organizacją zrzeszającą amerykańskich pisarzy. Oskarża ona OpenAI o wykorzystywanie fragmentów książek do ulepszania systemu bez zgody twórców.

Fot. Unsplash

Zarzutów jest znacznie więcej, jednak to bezprawne kopiowanie i wykorzystywanie treści tworzonych przez pisarzy stanowi najważniejszy punkt oskarżenia przeciwko twórcom ChataGPT.

Do amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości skierowany został pozew zbiorowy, pod którym podpisali się tacy przedstawiciele świata literatury, jak John Grisham („Firma”) i George R.R. Martin (twórca sagi pt. „Gra o tron”). Jak podkreślają autorzy, jądrem problemu nie jest stosowanie literatury do treningu sztucznej inteligencji, a robienie tego bez zezwolenia i wynagrodzeń dla twórców.

W treści pozwu możemy przeczytać o przykładach nadużyć, których dopuścili się osoby pracujące nad udoskonalaniem sztucznej inteligencji. Mowa m.in. o prezentowaniu treści kontynuacji książki pt. „Król afer” czy generowaniu obszernych streszczeń książek autorstwa Grishama.

Fot. Unsplash

Czego żądają literaci? Przede wszystkim wystawienia przez sąd oficjalnego dokumentu zmuszającego twórców dużych modeli językowych, jak OpenAI, do wykorzystywania fragmentów dzieł bez uzyskania zgody autorów i wypłacania im odpowiedniej wysokości wynagrodzenia. Mowa jest także o odszkodowaniu, którego kwota pozostaje tajemnicą i rekompensacie w wysokości 150 tys. dolarów za każde wykorzystane dotychczas bezprawnie dzieło.

Sztuczna inteligencja śmiało wkracza w nasze życie

Przypadek z Nowojorską Gildią Pisarzy nie po raz pierwszy udowodnił, że AI (ang. Artificial Intelligence, pol. sztuczna inteligencja) jest coraz odważniej obecna w codziennym ludzkim życiu. Platforma zakupowa Amazon już wprowadziła obostrzenia związane z masowym wysypem książek napisanych przy wsparciu sztucznej inteligencji, a promowanych jako dzieła autorów o międzynarodowej sławie.

Jak będzie wyglądała przyszłość AI w Polsce i na świecie? Czy uda nam się znaleźć równowagę pomiędzy nowymi odkryciami i prawami autorskimi? Czas pokarze, jednak wydaje się, że dziedziny sztuki takie jak malarstwo, muzyka czy literatura mogą być szczególnie zagrożone wpływem nowoczesnej technologii.

Poznaj przewidywania redaktorów NowegoMarketingu na temat przyszłości content marketingu w dobie AI.

Nie ulega wątpliwości, że sztuczna inteligencja (AI) zrewolucjonizuje świat marketingu. Jak może wyglądać ta rewolucja i jak wpłynie ona na przyszłość marketingu? Te pytania zadali sobie eksperci K2 Holding w najnowszym raporcie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZnikający katolicy na rynku duchowości. “Kościół stanął do złego wyścigu”
Następny artykułPociągiem z Torunia do Czernikowa