W sierpniu do rafinerii Orlen Lietuva dostarczono z Kłajpedy pięć razy cięższy reaktor (1500 ton). Był to największy transport wysoko gabarytowego ładunku w historii Litwy. Do modernizacji elektrowni, która będzie kosztować 970 mln euro, potrzebny jest nie tylko reaktor, ale i nowa kolumna próżniowa.
Modernizację prowadzi brytyjska firma Petrofac International. Kolumnę próżniową dostarczyła z Włoch firma DSV Lithuania, a z Kłajpedy do Możejek transportuje ją firma Mammoet Baltic. Transport wyruszył 2 października, a na miejscu spodziewany jest 6 października.
Czytaj więcej
Przedstawiciel firmy Mammoet Baltic, Edninas Ivanauskas, powiedział portalowi Delfi, że podczas transportu kolumny nie powinno być żadnych nieprzewidzianych przeszkód. Tym razem ładunek, mimo dużych rozmiarów, jest znacznie lżejszy od poprzedniego, a pogoda sprzyja.
Ivanauskas dodał, że … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS