A A+ A++

Ponad
4,6-metrowy SUV prezentuje się bardzo dynamicznie. To zasługa licznych
przetłoczeń i z pietyzmem projektowanych detali. Auto osadzone na 19 lub
20-calowych obręczach, wyposażone w wydatne relingi dachowe, przyciemnione
szyby i wydajne reflektory LED, może się podobać. Do wyboru mamy aż 6
specyfikacji wyposażeniowych i już w standardowej, Titanium, możemy liczyć na
szereg dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Kiedy wiele z tych
udogodnień wymagało słonej dopłaty, teraz otrzymujemy je w wyjściowej kwocie.
Do tego doliczamy 8 lakierów nadwozia i nacechowaną sportem odmianę ST-Line. Na
drugim biegunie znajdziemy naznaczoną luksem wersję Vignale.

Bezpiecznie
do celu

Nowoczesny
SUV musi być bezpieczny i taka właśnie jest Kuga. Inżynierowie mocno przyłożyli
się stworzenia kompletnej siatki elektronicznych asystentów. Ford potrafi
utrzymać się pośrodku pasa ruchu wykrywając linie ograniczające i korygując tor
jazdy. Monitoruje też koncentrację kierowcy w trybie ciągłym, rozpoznaje znaki
drogowe, a także zapobiega kolizjom przy małych prędkościach z pieszymi,
rowerzystami, a także dużymi zwierzętami. To zasługa radaru i czujników
prześwietlających w czasie rzeczywistym przestrzeń przed samochodem. W razie
wykrycia zagrożenia i braku reakcji użytkownika, pojazd autonomicznie uruchomi
hamulce ostrzegając wcześniej sygnałem graficznym i dźwiękowym.

W
mieście przyda się również Active Park Assist. To system wspomagający
parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca
parkingowego. Na autostradzie użytkownicy zgodnie doceniają natomiast
adaptacyjny tempomat. Utrzymuje zadaną odległość względem poprzedzającego
pojazdu i wraz z układem utrzymania auta w pasie ruchu, daje namiastkę pojazdu
autonomicznego.

Same
systemy bezpieczeństwa nie byłyby skuteczne, gdyby nie dopracowany układ
jezdny. Kugę wyposażono w układ kierowniczy z progresywnym, elektrycznym
wspomaganiem, a także skuteczne zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona z
przodu i wielowahaczowym rozwiązaniu z tyłu. Stabilizator przechyłów oraz
płaski wahacz ustalający (Control Blade) pomagają w utrzymaniu auta w ryzach
podczas wykonywania dynamicznych manewrów. W odmianie ST-Line dostępne jest
również lekko utwardzone, zawieszenie sportowe. To jeden z najlepiej jeżdżących
SUV-ów w klasie kompaktowej.

Przestronny
i z nowoczesnymi gadżetami

Kuga
ma wysokie aspiracje, co tylko potwierdza lista dodatków podnoszących komfort i
bezpieczeństwo. Konfigurację zaczynamy od wyboru odpowiedniej tapicerki. Do
dyspozycji mamy kilka wariantów kolorystycznych i materiałowych. Poszycie mocno
wyprofilowanych i opcjonalnie regulowanych elektrycznie foteli może zawierać
alcantarę lub skórę. Czerwone przeszycie dodaje sportowego wydźwięku (ST-Line
oraz ST-Line X). Panoramiczne okno dachowe z otwieraną przednią częścią
rozświetli kabinę i przypadnie do gustu młodszym podróżnikom. Oglądanie chmur
podczas jazdy potrafi wciągnąć na wiele godzin.

Ford
nie ma się też czego wstydzić w kwestii przestrzeni. W dwóch rzędach wygodnie
usiądą wysokie osoby. Na kanapie miejsca nie brakuje nad głowami, na wysokości
barków, a także przed kolanami. Za ich plecami wygospodarowano bagażnik o
pojemności od 475 do 645 litrów. Siedzisko ma regulację wzdłużną w zakresie
kilkunastu centymetrów. Po złożeniu oparć asymetrycznej kanapy, możliwości
przewozowe wzrosną do 1534 l. By uzyskać dostęp do kufra, wystarczy ruch nogą
pod zderzakiem. Pokrywa uniesie się za sprawą elektrycznych siłowników.

Na
pokładzie niemieckiego SUV-a znajdziemy też wiele udogodnień elektronicznych.
Standardem jest automatyczna klimatyzacja regulowana w dwóch strefach, ale i
tak najwięcej uwagi przyciąga dopracowany system multimedialny SYNC 3.2.
Współpracuje z Android Auto, Apple Car Play i bazuje na 8-calowym ekranie
dotykowym. Polecenia można wydawać palcem, głosem, a także prostymi gestami.
Dzięki łączności ze smartfonami, na centralny wyświetlacz przeniesiemy ulubione
aplikacje – Google Maps, Spotify czy What’s up! Układ łączy się też z dobrej
jakości kamerą cofania, zewnętrznymi nośnikami pamięci i wydajnym zestawem
audio sygnowanym przez firmę B&O. Do dyspozycji mamy 9 głośników oraz
subwoofer, a łączna moc dźwięku to imponujące 560W. Na pokładzie Kugi poczujemy
się niczym na noworocznym koncercie filharmoników wiedeńskich.

Gdy
za oknami nastanie chłodniejsza auta, możemy skorzystać z nagrzewnicy
postojowej z funkcją programowania i dodatkowym pilotem zdalnego sterowania.
Podgrzewana jest też przednia szyba i kierownica. Pozostają w strefie
przyszłości, nie możemy zapominać, że dzięki aplikacji FordPass, dostęp do
wielu udogodnień następuje z pozycji smartfona (centralny zamek, aktualizacja
map, status systemów pokładowych).

Nie
bój się zjechać z asfaltu

Elektronika
to nie wszystko. Spory prześwit w połączeniu z efektywnym, opcjonalnym napędem
AWD pozwala bezstresowo opuszczać utwardzone szlaki. Inteligentne przeniesienie
momentu obrotowego na cztery koła monitoruje warunki jazdy, optymalizując tym
samym przyczepność. Komputer błyskawicznie wykrywa utratę przyczepności i
przekazuje niutonometry na koła, gdzie dodatkowa moc będzie lepiej
wykorzystana. Co ważne, wraz ze wzrostem prędkości, system koncentruje się na
zapewnieniu stabilnego prowadzenia i dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.
Dzięki temu, Kuga jest jednym z najlepiej jeżdżących samochodów w klasie
kompaktowych SUV-ów.

Kolejny
argument to jednostki napędowe. W tej kategorii Kuga również wysuwa się przed
szereg oferując sześć konfiguracji. Podstawowy wariant benzynowy to 1.5
EcoBoost o mocy 150 KM i 240 Nm dostępnych od 1600 obr./min. Do setki
przyspiesza w 9,7 sekundy i rozpędza się do 195 km/h. W cyklu mieszanym zużywa
od 6,6 do 6,7 litra na 100 km.

Ford
przygotował też dwie specyfikacje dla miłośników diesli. 2.0 EcoBlue generuje
120 KM i 340 Nm. Łączy się z napędem na przednią oś lub wszystkie koła i
występuje z automatyczną przekładnią hydrokinetyczną o ośmiu przełożeniach. To
pancerne rozwiązanie, które docenią miłośnicy długich podróży. Do tych akurat
Kuga nadaje się idealnie. Została świetnie wyciszona i wykazuje się dużą
stabilnością podczas autostradowych prędkości. Poza tym, z wysokoprężnym serce
rzadko będziemy odwiedzać dystrybutor. Według producenta, średnie
zapotrzebowanie na paliwo wynosi od 5,7 do 5,8 l (FWD).

Hybrydy
to nie tylko ekologia

Obok
klasycznych napędów, Ford nie zapomina o hybrydyzacji gamy. To jeden z
nielicznych przykładów na rynku, gdzie mamy do wyboru dwie propozycje. Pierwsza
to klasyczny wariant hybrydowy uzupełniający energię między in … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyborcza przypominajka – 2 – Platforma Obywatelska
Następny artykułPuławianie czytali Nad Niemnem – #LPU24.pl