A A+ A++

Poczta Polska, której historia sięga 1558 roku, przechodzi intensywną transformację technologiczną. Dzięki wielomilionowym inwestycjom, w perspektywie kilku najbliższych lat, narodowy operator pocztowy umocni swoją pozycję na perspektywicznym rynku usług kurierskich i paczkowych, w którym silne udziały mają wielkie zagraniczne korporacje.

Poczta kojarzyła się przede wszystkim się z doręczaniem listów. Tymczasem od 2017 r. liczba przesyłek listowych i reklamowych spadła o ok. jedną trzecią. To zjawisko wiąże się z postępującą cyfryzacją usług i jest naturalne dla rozwiniętych społeczeństw.
 
„Wielkie inwestycje w nowoczesne maszyny do sortowania przesyłek, modernizację i rozbudowę nowych hal logistycznych, w perspektywie kilku najbliższych lat przyczynią się do wzmocnienia naszej pozycji na perspektywicznym rynku usług kurierskich” – wskazał Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.

Jak wyjaśnił prezes Falkowski, z punktu widzenia rynkowego i możliwości zyskania przewagi konkurencyjnej, bardzo istotne jest posiadanie właściwie zaplanowanej sieci połączeń, optymalnie zlokalizowanych hal dostosowanych do lokalnych potrzeb oraz ich wyposażenie w nowoczesne sortery.

„Pierwsza taka nowoczesna placówka została uruchomiona we Wrocławiu, kolejne w Lublinie i w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą. Wartość inwestycji w tych trzech sortowniach sięga 220 mln zł” – przypomniał prezes Poczty Polskiej.

Dodał, że kolejnym z przedsięwzięć jest również budowa i umaszynowienie sortowni Warszawa II w miejscowości Ciemne k. Radzymina, dokąd trafi największy sorter w spółce o wydajności 15 tys. przesyłek na godzinę.

Według prezesa Falkowskiego te inwestycje pozwolą skutecznie powalczyć Poczcie Polskiej o miano lidera na rynku usług paczkowych.

Kurczenie się rynku doręczania listów jest wprost proporcjonalne do rozwoju usług cyfrowych dostępnych dla obywatela w internecie. Globalnie obserwowany proces digitalizacji stał się również strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty Polskiej, która konsekwentnie realizuje innowacyjne cele biznesowe i aktywnie angażuje się w transformację cyfrową.

„Dostrzegamy potrzeby rynku i naszych klientów, dlatego stawiamy na intensywny rozwój usług cyfrowych. Na tym polu już teraz mamy spore osiągnięcia. Jesteśmy pierwszym dostawcą usługi zaufania rejestrowanego doręczenia elektronicznego na rynku polskim, czyli e-Doręczeń oraz wersji komercyjnej, dedykowanej podmiotom niepublicznym – Q-Doręczeń” – powiedział prezes Poczty Polskiej.

Jak wyjaśnił, innowacyjne usługi umożliwiają łatwą, szybką, tanią i bezpieczną komunikację o charakterze i mocy listu poleconego z dowolnego miejsca na świecie.

Falkowski przypomniał, że stopniowo wszystkie instytucje publiczne będą korzystać z tego nowoczesnego rozwiązania poprzez zintegrowanie go ze swoimi systemami elektronicznego zarządzania dokumentami.

„Integracje będą wymagane dla różnych branż od 10 grudnia br., a 1 października 2026 r. usługa stanie się powszechna i każdy przedsiębiorca będzie zobowiązany udostępnić swój adres do otrzymywania doręczeń elektronicznych” – wskazał prezes Poczty Polskiej.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułgamescom 2023: Alan Wake 2 jest mroczny, piękny i pociąga. Gra ma wszystko, by trafić na listę bestsellerów
Następny artykuł​Niebawem ruszy program profilaktyki przeciw wirusowi RS