A A+ A++

M-Sport pracuje nad rozwojem Forda Rangera T1+, wraz z Neilem Woolridge Motorsport i Ford Performance. Samochód przygotowywany jest na przyszłoroczny Rajd Dakar, który będzie pierwszym dla brytyjskiej stajni.

Jednym z etapów tego przedsięwzięcia będzie debiut sportowy zmodernizowanego auta podczas Baja Spain Aragon Rally w dniach 21-22 lipca.

Jest to pierwszy krok w realizacji planu, w ramach którego w 2025 roku Ford ma pojawić się w Dakarze z całkowicie nowym Rangerem T1+, zaprojektowanym i zbudowanym od podstaw we współpracy z M-Sport i NWM.

W składzie zespołu znalazło się dwóch kierowców: Nani Roma i Gareth Woolridge. Roma jest jednym z nielicznych zawodników, którzy wygrali Rajd Dakar zarówno na dwóch kołach, jak i na czterech. Pierwszy triumf odniósł w 2004 roku na motocyklu, a drugi w edycji 2014, gdy zasiadał w MINI.

Czytaj również:

 

Roma jest kluczowym członkiem wspomnianego programu rozwojowego.

– To był naprawdę przyjemny proces rozwoju Rangera T1+. Samochód bardzo się zmienił od czasu, gdy testowałem go po raz pierwszy w porównaniu do ostatnich jazd, które niedawno ukończyliśmy w Maroku – powiedział Roma.

– Wszyscy mechanicy i inżynierowie wykonali świetną robotę, dzięki której auto jest bardziej stabilne, jednocześnie poprawiając niezawodność i zwiększając jego osiągi. Wspólnie pracowaliśmy, podążając w dobrym kierunku. Ranger to mocny samochód, ale wciąż mamy kilka punktów do dopracowania – kontynuował.

– Znam M-Sport sprzed lat, z czasów Carlosa Sainza i Colina McRae, kiedy jeździłem na motocyklach, śledziłem też rajdy. M-Sport zawsze był zespołem na wysokim poziomie w Rajdowych Mistrzostwach Świata, walczącym o zwycięstwa i mistrzostwa. Są grupą ultra profesjonalnych ludzi, z którymi bardzo dobrze się pracuje – podkreślił.

– Są świetnie zorganizowani i mimo że znaleźli się w innym środowisku, do którego nie są przyzwyczajeni, szybko zrozumieli, co jest potrzebne, aby podjąć to wyzwanie – zaznaczył.

– Zawsze staram się wygrywać we wszystkich zawodach, w których startowałem przez 30 lat. Wygrałem Baja Spain dziewięć razy, cztery na motocyklach i pięć w samochodach, więc wygranie dziesiątego z Fordem w tym nowym projekcie byłoby czymś wyjątkowym – podsumował.

 

Kolega zespołowy Romy, Woolridge, jest obecnie liderem Mistrzostw RPA w Rajdach Terenowych. Niedawno triumfował także w 1,000 km Kalahari-Botswana Desert Race.

Woolridge jest głównym technikiem zajmującym się montażem nowych pojazdów w NWM i jednym z dwóch kierowców zespołu rywalizujących w południowoafrykańskiej serii.

Odegrał znaczącą rolę w projektowaniu, produkcji, testowaniu i rozwoju modelu T1 Ranger z silnikiem EcoBoost V6 od czasu rozpoczęcia projektu w 2019 roku, a następnie kontynuowania go w specyfikacji T1+ w sezonie 2021.

– Mamy za sobą serię obszernych sesji testowych z M-Sport i NWM w RPA, Dubaju i Maroku, a dzięki dodanym przez nas ulepszeniom, głównie w zakresie chłodzenia i amortyzatorów, spowodowało to ogromną różnicę w osiągach samochodu – powiedział Woolridge.

– To nasz pierwszy wspólny start z M-Sportem, więc celem jest nauka, praca i budowanie silnej ekipy, aby osiągnąć dobry, mocny wynik. Najważniejszym założeniem dla nas jest dotarcie do mety na niezłej pozycji – dodał w kontekście nachodzącego rajdu w Aragonii.

Pilotem Romy będzie Alex Haro, a Woolridge’a Boyd Dreyer.

Czytaj również:

Video: Italian Baja 2023

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZdjęcie z polskiej plaży stało się hitem sieci. Po prostu “polskie Koloseum”
Następny artykułTrzyletni chłopiec zmarł w żłobku, trwa śledztwo. “Dziecko było długo reanimowane”