Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
„Osówka” – to oficjalna nazwa pierwszego pociągu, jaki po 30 latach połączy Wrocław i Świdnicę z Jedliną-Zdrojem i Głuszycą. Dwa pozostałe to „Włodarz” i „Bystrzyca”. Pierwszy skład przyjedzie do Głuszycy w sobotę, 24 czerwca, dokładnie o 10 rano. Warto skorzystać, bo w Głuszycy na pierwszych pasażerów czekają niespodzianki.
Żeby uhonorować pierwszych pasażerów pociągu „Osówka” każdy, kto przyjedzie jutro nim do Głuszycy otrzyma bilet na zwiedzanie podziemnego miasta Osówka. Gratka nie byle jaka – szczególnie dla całych rodzin. Imprezę powitalną zapowiedziano też w Jedlinie-Zdroju.
A warto zaznaczyć, że przejazd liczącą niecałe 30 km trasą ze Świdnicy do Głuszycy nieco ponad 30 minut. W wakacyjnej korekcie rozkładu jazdy zaplanowano jednak tylko 3 pary pociągów dziennie i to wyłącznie w weekendy i święta. To ma się jednak zmienić. Jak powiedział w piątek, podczas oficjalnego otwarcia lini wicemarszałek województwa dolnośląskiego Grzegorz Macko, docelowo na tej trasie ma jeździć codziennie 6 par pociągów.
– W najbliższych miesiącach będę trwały procedury, żeby powiększyć tabor Kolei Dolnośląskich, żeby siatka połączeń była znacznie gęstsza, a oferta dużo bogatsza.
Linia łączącą Świdnicę z Jedliną i dalej, z Głuszycą, to jedna z najbardziej malowniczych linii kolejowych na Dolnym Śląsku. Jej remont trwał ponad niemal 5 lat i pochłonął niebagatelne 120 milionów złotych. Inwestycję sfinansowano z funduszy unijnych. Kolejarze przede wszystkim musieli się zmierzyć z pamiętającą jeszcze czasy niemieckie infrastrukturą kolejową. Na trasie znajduje się 160 obiektów inżynieryjnych, spektakularne, kilkudziesięciometrowe wiadukty. Po zakończonym remoncie, w piątek, 23 czerwca, na dzień przed pierwszym pociągiem, oddano ją oficjalnie do użytku.
Dariusz Kolubka, dyrektor wałbrzyskiego Polskich Zakładu Linii Kolejowych zwraca szczególną uwagę na te przejazdy kolejowe przecinające drogi. Przypomina, że w miejscach, które do tej pory świeciły pustką, znów pojawią się pociągi.
Infografika. Pociąg KD / Podziemne Miasto Osówka. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Pierwszy przejazd jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju fot.A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS