rozwiń ›
Tomasz Sewastianowicz: Polska jest ważnym rynkiem dla SsangYonga?
Jerzy Prządka, członek zarządu SsangYong Auto Polska: Zdecydowanie tak, nasz udział w sprzedaży SsangYonga w Europie stale rośnie i zbliża się obecnie do niebagatelnych 10 proc. Producent zauważył nasze starania i rozwój kluczowych dla budowania silnej na rynku marki obszarów, wspomnę nie tylko o szeroko zakrojonych działaniach reklamowych, ale również o działaniach związanych z rozwojem sieci czy obsługą posprzedażną. Wracając jednak wyników sprzedaży – Polacy uwielbiają jeździć samochodami 4×4 oraz SUV i jak powszechnie wiemy, docenili koreańską motoryzację, co znajduje odbicie również w polskich rejestracjach – miejsce dwudzieste ósme w rankingu sprzedaży SsangYonga i pozycja przed kilkoma uznanymi markami, słynących z samochodów z napędem 4×4 mówi chyba sama za siebie.
SsangYong nowym hitem w Polsce. Koreańska marka potraja sieć dilerów
Zobacz również: Skup aut we Wrocławiu, czyli jak się pozbyć samochodu po wypadku
W 2020 roku rozpoczynaliśmy pracę z dziesięcioma punktami dilerskimi. Obecnie mamy już 33 punkty sprzedaży i serwisu oraz dodatkowe sześć punktów serwisowych. Są wśród nich również salony mono-brandowe, czyli dedykowane wyłącznie marce SsangYong. Jako importer zainwestowaliśmy znaczne środki w budowę magazynu centralnego w Polsce i odpowiedni stok części. Obecnie mamy ponad 3 tysiące referencji dostępnych z dnia na dzień w autoryzowanej sieci dilerskiej. Na analizę czekają kolejne aplikacje, niemniej przy tak licznej reprezentacji na rynku, będziemy stawiać przede wszystkim i zadbanie jakości tej już istniejącej.
SsangYong Torres
/
Tomasz Sewastianowicz
Ostatnio było głośno o zmianie nazwy na KG Mobility. Nie szkoda trwonić kapitału tak rozpoznawalnej marki jak SsangYong? Auta dostaną nowy znaczek? Czy w Polsce coś się zmieni?
Na początek trochę historii – SsangYong Motor Company została założona w 1954 roku jako Ha Dong-Hwan Company, a nazwa SsangYong została oficjalnie wprowadzona dopiero w 1988 roku. Po 35 latach przychodzi czas na zmianę – podczas spotkania akcjonariuszy, które odbyło się pod koniec marca w Korei, nazwa koncernu została zmieniona na KG Mobility. Szczegóły na temat stopniowego wprowadzania nowej nazwy w komunikacji korporacyjnej zostaną przedstawione w kolejnych miesiącach. Nie umiem dziś odpowiedzieć jednoznacznie, jakie zmiany zostaną wprowadzone na rynku europejskim, czekamy z niecierpliwością na finalne decyzje.
SsangYong Tivoli Grand z homologacją N1, czyli SUV dobry na podatki
Kia, Hyundai – koreańskie marki od lat są nad Wisłą. Z kolei Japończycy mają pikapy i duże modele SUV. Dlaczego mam wybrać SsangYonga?
Nasza główna oferta koncentruje się na SUV-ach, które stanowią trzon naszej sprzedaży. Model Korando, rodzinny SUV cieszy się niezmiennie popularnością i wybierany jest przez 50 proc. naszych klientów. Dodatkowo, oferujemy także interesującą gamę użytkowych pickupów Musso. Jesteśmy jedynym producentem na rynku, który oferuje praktyczne nadwozie w dwóch różnych długościach przestrzeni ładunkowej, przy zachowaniu podwójnej kabiny pasażerskiej. Musso już teraz przewyższa statystyki sprzedaży niektórych uznanych japońskich konkurentów. W mojej ocenie, duży potencjał w segmencie flotowym ma Tivoli Grand, który jest przedłużoną wersją modelu Tivoli. Oferuje on obszerne wnętrze i dużą przestrzeń ładunkową. Jeszcze w tym roku rozszerzymy naszą ofertę o samochody z homologacją N1, które posiadają kratkę za pierwszym rzędem siedzeń. Co istotne, na polskim rynku nie ma żadnego innego pojazdu o takich gabarytach, który przynosiłby wymierne korzyści podatkowe. Ten pojazd może przynieść korzyści podatkowe firmie w trakcie użytkowania, a po nim może zostać przywrócony do wersji osobowej, co wpłynie na jego wartość.
Ssangyong Tivoli Grand
/
dziennik.pl
SsangYong Korando
/
SsangYong
/
SsangYong
SsangYong Torres w Polsce sprzedaje się w ciemno. Trwa wielkie show
SsangYong Torres to najważniejsza tegoroczna premiera. Jak sprzedaje się ten model?
Pierwsze modele Torres trafią do polskich salonów już po tegorocznych wakacjach. Dotychczas klienci mieli szansę naocznie zobaczyć go podczas oficjalnej premiery na Poznań Motorshow w kwietniu, a kilka dni temu rozpoczęliśmy trwające niemal dwa miesiące pokazy przedpremierowe u 23 dilerów na terenie całego kraju. Dotychczas udało się zebrać ponad 250 zamówień w przedsprzedaży, co uznajemy za świetny prognostyk jego ciepłego przyjęcia przez polskich klientów. Liczba z pewnością wzrośnie w najbliższych tygodniach – większość zainteresowanych tym przełomowym dla marki modelem nie widziała go przecież jeszcze z bliska.
SsangYong Torres
/
SsangYong
SsangYong Torres
/
Tomasz Sewastianowicz
SsangYong kontra norma Euro 7. Lekarstwem LPG i cztery nowe modele
Oferujecie głównie samochody spalinowe. Nie boi się pan, że norma Euro 7 uśmierci najpopularniejsze i najbardziej dostępne auta?
W gamie SsangYong stawiamy na stopniowe wprowadzanie pojazdów BEV do oferty, tak aby dostosować się do oczekiwań klientów. Modele Tivoli oraz Korando dostępne są z mocnymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 163 KM, które świetnie współpracują z instalacjami LPG – ekologicznym paliwem o niewielkiej zawartości węgla, a przede wszystkim znacząco obniżającym koszty eksploatacji samochodu. Instalacje montowane w autoryzowanej sieci dilerskiej nie powodują zmian warunków 5-letniej fabrycznej gwarancji i potrafią zamortyzować się już w kilka miesięcy od zakupu. Jednocześnie rozbudowujemy gamę jednostek zeroemisyjnych – obecnie klienci mogą zdecydować się na w pełni elektryczne Korando e-Motion, a już na przełomie roku do oferty dołączy absolutnie przełomowy dla marki model Torres EVX w wersji BEV. W kwietniu SsangYong zaprezentował ponadto trzy modele koncepcyjne z napędem elektrycznym: użytkowego pickupa o oznaczeniu O100, awangardowo stylizowanego SUV-a F100 oraz kompaktowego crossovera KR10. Wersje produkcyjne trafią na rynek na przełomie 2024/25 roku, tak więc będziemy przygotowani na spełnienie normy Euro 7. Pytanie, czy zostanie wprowadzona zgodnie z oczekiwaniami Unii Europejskiej w 2025, osobiście podejrzewam opóźnienie z jej wdrożeniem.
SsangYong Torres EVX
/
PAP/EPA
/
YONHAP
SsangYong zostanie marką elektryczną
2035 rok to koniec sprzedaży nowych aut spalinowych na paliwa kopalne (tradycyjna benzyna i ON). Co pan o tym sądzi? Jak SsangYong szykuje się do tej daty? To możliwe by motoryzacja była wyłącznie elektryczna?
Wszystkie marki motoryzacyjne, dystrybuujące samochody na Starym Kontynencie, przygotowują się do tego scenariusza. Intensyfikowane są inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych i rozwój nowych technologii, takich jak wodór czy rozwiązań związanych z magazynowaniem energii. SsangYong po przejęciu przez koncern KG Group (KG to skrót od Korea Green) planuje skupić się na mobilności przyszłości – platformach BEV, pojazdach autonomic … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS