A A+ A++

Elektryczny zespół trakcyjny Flirt znajduje się w ofercie od 20 lat. Ostatnio producent zdobył zamówienie na 4 dodatkowe zespoły Flirt do włoskiego regionu Doliny Aosty. Flirt to skrót od słów Flinker Leichter Intercity- und Regional-Triebzug, które oznaczają „szybkie, lekkie, innowacyjne pociągi dalekobieżne i regionalne”. Model jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań dla kolei, kursuje już w 21 krajach. Na polskim rynku sprzedanych zostało 127 jednostek, które jeżdżą w barwach PKP Intercity, Kolei Mazowieckich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Kolei Śląskich. 

Czytaj więcej

Pierwsze pociągi Flirt były czteroczonowymi pojazdami przegubowymi z wózkami napędowymi na obu końcach pociągu oraz z wózkami wspólnymi (Jacobsa) pomiędzy członami. Podobnie jak w przypadku poprzednika – innowacyjnego szynobusu przegubowego GTW – urządzenia napędowe pojazdów Flirt zabudowane zostały w maszynowniach. Dzięki temu zapewniono przestrzenne, niskopodłogowe wnętrze na całej długości pociągu i wyznaczono nowe standardy na rynku regionalnych zespołów trakcyjnych. 

To rozwiązanie zostało wykorzystane po raz pierwszy w modelu Flirt S-Bahn dla Szwajcarskich Kolei Federalnych SBB w roku 2002. Stadler wygrał przetarg i podpisał umowę na dostawę dwunastu pociągów Flirt dla Stadtbahn Zug i kolejnych trzydziestu dla Basel S-Bahn. Po około dwóch latach składy zostały oddane do użytku. 

Rynek norweski stał się jednym z najważniejszych dla tych pociągów. Norweskie koleje NSB zamówiły 150 pojazdów Flirt, które kursują na podmiejskich liniach wokół Oslo i na trasach dalekobieżnych. Na trasach obsługiwanych przez pociągi Flirt liczba pasażerów zwiększyła się nawet o 20 procent bez zmian w rozkładzie jazdy. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCentrum Sulęcina zrewitalizowane dzięki środkom europejskim
Następny artykułRewolucyjna technologia koparek ASIC firmy Bitmanu zmienia rynek kryptowalut