Od sześciu miesięcy pracownicy Deloitte testują różne warianty. Celem pilotażu jest znalezienie takiego rozwiązania, które najlepiej odpowie na oczekiwania pracowników.
Firma, która od ponad dwóch lat funkcjonuje w hybrydowym modelu pracy, zdecydowała się na wprowadzenie kilku nowych rozwiązań odpowiadających potrzebom pracowników i uwzgledniających specyfikę ich pracy, m.in. skompresowany tydzień pracy, 4-godzinny dzień pracy w piątek, co drugi piątek wolny czy dodatkowe dni urlopu w roku. Żadne z tych rozwiązań nie wiąże się dla pracowników z obniżeniem ich wynagrodzenia.
Pierwszą spółką w ramach sieci Deloitte, która testuje model zoptymalizowanego czasu pracy jest doradztwo podatkowe, zatrudniające obecnie tysiąc pracowników w 9 biurach w Polsce.
– Wierzymy, że wprowadzone przez nas innowacje mogą przyczynić się do znacznego wzrostu produktywności wśród naszych pracowników, która wpłynie pozytywnie również na jakość świadczonych przez nas usług – mówi Łukasz Madej z Deloitte. – Sukces całej inicjatywy zależy przede wszystkim od zaangażowania zespołu i współpracy. W przyszłym roku finansowym podejmiemy decyzję, który model lub modele warto testować dalej – dodał.
Dobrostan najważniejszym trendem na rynku pracy
Z najnowszego raportu Deloitte “Global Human Capital Trends” wynika, że aż 80 proc. respondentów uważa dobre samopoczucie pracowników za czynnik mający duży wpływ na sukces rynkowy firmy. Z tego powodu dobrostan został uznany za najważniejszy tegoroczny trend.
Z kolei 95 proc. szefów pionów HR jest zgodnych, że wypalenie zawodowe negatywnie wpływa na poziom retencji pracowników. Osoby mające lepsze samopoczucie są bardziej zaangażowane w swoje obowiązki. Dzięki temu, że praca sprawia im przyjemność, chętniej polecają innym swojego pracodawcę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS