A A+ A++

Wersja studyjna Renault Twingo II została zaprezentowana w roku 2006 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. I jako że Francuzi nie chcieli zwlekać z premierą drogowego wariantu auta, ten pokazał się światu już pół roku później – podczas Auto Show w Genewie. Ważnym elementem przemiany Twingo była nowa koncepcja. Poprzednik miał nadwozie oparte o jedną bryłę. W drugiej generacji pojawiły się dwie. Poza tym choć w tamtym czasie Renault szło w stronę mocno specyficznej stylizacji, Twingo II wygląda naprawdę fajnie. Hatchback jest nowoczesny i… uśmiechnięty.

Używane: Renault Twingo II – płyta z segmentu B

Tak, bez wątpienia ma trochę za duże oczy. To jednak jeden z tych aspektów stylizacji, który miał adresować model przede wszystkim do damskiej części zmotoryzowanych. Poza tym nadwozie używanego Twingo II świetnie wygląda w mieście, jest modne nawet dziś i ma bardzo kompaktowe rozmiary, które ułatwiają manewrowanie. Z drugiej strony Francuzi dobrze dysponowali przestrzenią. W efekcie kabina wcale nie jest taka ciasna – szczególnie że podstawą do prac nad modelem stała się platforma segmentu B. Renault spokojnie podróżować może nawet czterech dorosłych pasażerów.

Używane: Renault Twingo II (2007 – 2014) – opinie i typowe usterki

Źródło: Materiały prasowe Renault

Tylna kanapa? W przypadku używanego Twingo ciężko o niej mówić. Inżynierowie zamiast jednej „ławeczki” zastosowali dwa oddzielne fotele. Te są przesuwane i dają możliwość sterowania pojemnością bagażnika. Maksymalnie odsunięte siedziska sprawiają, że pojemność kufra maleje do 165 litrów. Można ją jednak powiększyć do 275 litrów – a po złożeniu foteli nawet 959 litrów. Konsola używanego Renault Twingo II prezentuje się nowocześnie. Projektanci pomieszali na niej elementy znane z Clio III, z elementami znanymi z Megane II. Pojawiają się charakterystyczne i podświetlone na pomarańczowo ekrany monochromatyczne czy masywna kierownica.

Zobacz również: Używany Renault Clio III (2005 – 2012) – “mieszczuch” z ambicjami

Używane: Renault Twingo II – e-zegary i… barometr!

Zegary identycznie jak w poprzedniku zostały umieszczone na środku konsoli centralnej. Przed oczami kierowcy używanego Renault Twingo drugiej generacji w niektórych wersjach wyrasta wyłącznie niewielki obrotomierz. Ten prezentuje się trochę jak analogowy barometr. I francuski hatchback ma jeszcze jedną zaletę. Oferuje dobrą widoczność za sprawą dużego przeszklenia nadwozia. Co z materiałami wykończeniowymi? Auto pochodzi z segmentu A. Nie ma się zatem co dziwić, że plastiki są twarde, a jako że jakość ich spasowania należy ocenić raczej przeciętnie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWege nie zawsze znaczy zdrowo
Następny artykuł“Sukces Roku w Ochronie Zdrowia”. Laureatami prof. Piotr Chłosta i Michał Dobrołowicz