A A+ A++

Blizzard wykorzystuje informacje zwrotne od społeczności, by poprawić doświadczenie graczy Diablo 4. Firma ujawniła dokonane zmiany w nadciągającej produkcji, które zostały przygotowane dzięki opiniom fanów.

Beta Diablo 4 cieszyła się rekordowym zainteresowaniem i choć podczas testów gracze doświadczali różnych błędów, to jednak deweloperzy podkreślili, że wszystkie sytuacje pozwolą im dopracować grę na premierę.

Firma sprawdzała nie tylko infrastrukturę sieciową, ponieważ deweloperzy postanowili wykorzystać opinie graczy, by dokonać poprawek i aktualizacji różnych systemów. Wszystkie zmiany trafią do gry w dniu premiery, więc gracze mogą mieć pewność, że ich głos został wysłuchany, a opinie pozwoliły ulepszyć Diablo 4.

Blizzard opublikował pełną listę zmian i twórcy postanowili poprawić między innymi rozgrywkę w podziemiach, układ dungeonów, klasy, interfejs czy też ogólny gameplay. Wielu graczy na pewno ucieszy się, że barbarzyńcy oraz druidzi zostaną wzmocnieni, ponieważ po testach czytałem wiele komentarzy sympatyków IP, którzy narzekali na te specjalizacje.

Deweloperzy podkreślają, że nie byliby w stanie dokonać tych zmian, gdyby nie „zaangażowanie i miłość” fanów do uniwersum Diablo.

Diablo 4 – zmiany w grze po testach beta

PODZIEMIA

Układy podziemi

Jedna z najczęstszych uwag krytycznych przewijających się w waszych komentarzach dotyczyła konieczności cofania się w niektórych podziemiach. Zoptymalizowaliśmy liczne podziemia we wszystkich strefach, aby zminimalizować ten problem. Oto lista podziemi w Strzaskanych Szczytach, w których zmodyfikowano układ:

  • Brama Kaldery
  • Splugawione Katakumby
  • Opuszczona Chata
  • Zakazane Miasto
  • Zagłada Szronu
  • Nieśmiertelna Emanacja
  • Koszary Kor Dragan
  • Miażdżypuszcza
  • Grota Szronoblizny

Komentarz twórców: Zmiana układów podziemi ma na celu przede wszystkim zapobiec konieczności cofania się, które negatywnie wpływa na doświadczenie graczy. Przykładowo, gracze musieli dotąd wchodzić do bocznych pomieszczeń, aby wejść w interakcję z budowlami, przez co zmuszeni byli wrócić tą samą ścieżką. Teraz wiele takich budowli zostało postawionych bliżej głównej ścieżki podziemi, aby graczom łatwiej było do nich dotrzeć. Po uporaniu się z budowlą nic nie stoi na przeszkodzie, by zwiedzić resztę podziemi.

Wydarzenia Podziemi

  • Zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia wydarzenia w podziemiach z 10% do 60%.

Rozgrywka w podziemiach

  • Aby zmniejszyć konieczność cofania się, pojawiać się będą nieliczne, samotne potwory. Będą one wyszukiwać gracza, aby pomóc mu wykonać zadanie zabicia wszystkich wrogów w podziemiach.
  • Po zebraniu animusa, gracz i pobliscy sojusznicy:Otrzymają 10 pkt. zasobu.
    • Otrzymają skrócenie wszystkich aktywnych czasów odnowienia o 1 sek.
    • Skrócono czas konieczny do umieszczenia animusa z 3 do 0 sek.
  • Skrócono czas ratunku z 3 do 1,5 sek.
  • Wszystkie cele związane z ratunkiem zapewniają teraz po ukończeniu miksturę leczenia.
  • Podczas przenoszenia posągu Starożytnych, krwawego kamienia, mechanicznego pudełka lub płaskorzeźby otrzymacie premię do Impetu zapewniającą zwiększenie o 25% szybkości ruchu waszej i pobliskich sojuszników.
  • Skrócono czas podtrzymania przy piedestałach z 2 do 0 sek.
  • Zwrócenie przenośnego obiektu na piedestał przywraca wszystkim pobliskim graczom pełnię zdrowia, zasobów i mikstur, a także zeruje ich czasy odnowienia.
  • Otwarcie każdych drzwi zostanie zasygnalizowane na minimapie.
  • Wszystkie budowle związane z celami w podziemiach mają teraz dodatkową mechanikę walki, z którą muszą zmierzyć się gracze.

Komentarz twórców: W podziemiach czekają rozmaite cele do wykonania. Z waszych komentarzy wynika, że czynności związane z ich realizacją bywają uciążliwe. Mamy nadzieję, że przyznawane premie, takie jak zwiększenie mobilności podczas przenoszenia niektórych przedmiotów, usprawnią i urozmaicą doświadczenie związane z wykonywaniem celów. Zmiana ta to zaledwie początek. W przyszłej aktualizacji zamierzamy zastosować tę filozofię także w przypadku kluczy.

KLASY

Ogólne

  • Efekty takie jak ogłuszanie i zamrażanie można zastosować przeciwko potworom elitarnym dwukrotnie, zanim uzyskają nieustępliwość.
  • Przeanalizowano umiejętności klasowe, aby upewnić się, że wszystkie klasy mają wystarczający dostęp do umiejętności usuwających efekty ograniczenia kontroli.
  • Zmodyfikowano skuteczność wielu legendarnych mocy.

Barbarzyńcy

  • Klasa barbarzyńcy zyskała stałą redukcję obrażeń wynoszącą 10%. Aby zbalansować tę premię, niektórym umiejętnościom pasywnym z drzewka umiejętności osłabiono efekty redukcji obrażeń.
  • Umiejętność Tornado zadaje teraz zwiększone obrażenia i zużywa więcej punktów furii.
  • Po użyciu wzmocnienia Podwójne Uderzenie przeciwko ogłuszonym lub powalonym wrogom, gracz odzyskuje jego pełny koszt furii.

Druidzi

  • Umiejętności Kompanów będą teraz zadawać dużo większe obrażenia.
  • Wszystkie Moce Specjalne mają skrócony czas odnowienia.
  • Zwiększono użyteczność Poturbowania i Spustoszenia.
  • Użycie umiejętności niezwiązanej ze zmiennokształtnością przywróci druidowi ludzką postać.

Nekromanci

  • Przywoływane sługi będą częściej ginąć, zmuszając graczy do częstszego wykorzystywania zwłok.
  • Zwiększono statystyki wielu premii zapewnianych przez Księgę Umarłych.
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Wybuch Zwłok.
  • Zmniejszono poziom jasności Szkieletowych Wojowników i Magów.

Łotrzy

  • Zwiększono premie umiejętności Podstępu.
  • Zwiększono premie wielu umiejętności pasywnych.
  • Wszystkie umiejętności Nasycenia mają wydłużony czas odnowienia.

Czarodzieje

  • Zwiększono obrażenia od Wiązki Błyskawic i zmniejszono jej koszt many.
  • Zmniejszono obrażenia od Seryjnych Błyskawic i ich skuteczność w walce z bossami.
  • Skrócono czas odnowienia premii zaklęcia do umiejętności Spopielenie.
  • Ściana Ognia będzie teraz częściej pojawiać się pod wrogami, jeśli w użyciu jest premia zaklęcia.
  • Zwiększono szansę na Szczęśliwy Traf zapewnianą przez premię zaklęcia Meteoryt.

Komentarz twórców: Za każdym razem, gdy wprowadzamy zmiany w klasach postaci, chcemy, by wpływ bohaterów i ich umiejętności na rozgrywkę i moc były odczuwalne. Wasze komentarze pomagają nam zbliżyć się do tego celu. Biegli gracze dostrzegli, że niektóre umiejętności były zbyt silne. Zależy nam na tym, by umiejętności były ciekawe w użytkowaniu i sprawiały wrażenie interaktywnych w kontekście używanych przedmiotów i wrażeń z walki. Wprowadziliśmy zmiany, które mają na celu wzmocnić te aspekty. Wyjątkiem są sługi nekromanty, które odtąd będą jeszcze bardziej narażone na obrażenia w walce. Dzięki temu częste wskrzeszanie zmarłych stanie się jeszcze ważniejszym aspektem rozgrywki nekromanty.
Premiera gry będzie zaledwie pierwszym krokiem na drodze balansowania klas. Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji, które będą modyfikować ten fundament Diablo IV.

INTERFEJS

  • Naprawiono błąd, który powodował, że wbudowany czytnik ekranu nie odczytywał kluczowych powiadomień, szczegółów opcji gry i innych elementów IU.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było przypisać niektórych działań do kółka myszy.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było przypisać Uniku do prawego drążka analogowego na kontrolerze.
  • Czat będzie się wyświetlał po lewej stronie ekranu, jeśli wybierzecie centralne ustawienie paska akcji.
  • Współczynniki bohatera będą domyślnie wyświetlane, gdy gracz kliknie przycisk materiałów i współczynników w ekwipunku.
  • Ruch i interakcję można teraz przypisać do jednego przycisku, podczas gdy atak podstawowy przypisany będzie do przycisku alternatywnego.
  • Bezszeryfowy krój liter zastosowany w grze został zastąpiony nowym krojem szeryfowym.

STARCIA

  • Naprawiono wiele błędów, które sprawiały, że bossowie, np. Rzeźnik, nie reagowali.
  • Rzeźnik został ponownie oceniony pod kątem trudności i będzie stanowił większe wyzwanie w III i IV randze świata.
  • Bossowie, tacy jak Czorta, Malnok, Venarda i inni, zostali ponownie zweryfikowani pod kątem trudności postaci walczących wręcz, co spowodowało zmiany w atakach i mechanice walki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wampirzy brutale używający afiksu z zaklęciem Cienia rzucali seryjnie Przebicie.

PIWNICE

  • Zwiększono szansę na wystąpienie wydarzenia podziemi w piwnicach.
  • Piwnice będą teraz dawały skrzynię po ukończeniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że piwnice przedwcześnie oznaczano jako ukończone.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że w piwnicy brakowało elitarnego potwora.

USPRAWNIENIA ROZGRYWKI

  • Naprawiono błąd, przez który gracz mógł zwiększyć swoją szybkość ataku, wcześnie anulując ataki poprzez ruch.
  • Naprawiono błąd, przez który bohaterowie nie byli niewrażliwi i nienamierzalni po wczytaniu nowego obszaru.
  • Wyłączono przycisk wyzerowania podziemi.
  • Naprawiono błąd, przez który w Dolinie Wichrów i Wyniesieniu Seraka przed ukończeniem zadania z kampanii było mniej potworów, niż planowano.

Jak widać zespół szczegółowo wsłuchał się w komentarze, by poprawić większe oraz zdecydowanie mniejsze problemy – ostatecznie Diablo 4 powinno w dniu debiutu zapewnić znacznie lepsze doświadczenie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułБайден поручил разведслужбам принять меры по защите конфиденциальных данных
Następny artykułУкраїна хоче позитивного рішення щодо F-16 і пришвидшення поставок зброї до саміту НАТО – Кулеба