Firmy Samsung i Audio Color zapowiedziały, że już w kwietniu na polskim rynku pojawią się cztery modele telewizorów Micro LED, w których upatruje się pogromców OLED-ów. Będą mieć przekątne o 76 do 114 cali.
Telewizory Micro LED w Polsce: od 76 do 114 cali
Jest kilka powodów, dla których technologia Micro LED ma przewagę nad OLED-ami. W skrócie jednak można by to zawrzeć w słowach, że oferuje ona wszystkie atuty OLED-ów (takie jak głęboka czerń czy niemal nieskończony kontrast), a równocześnie eliminuje jej minusy (związane przede wszystkim z niską jasnością i krótszą żywotnością).
Do tej pory w Polsce szerzej dostępny był wyłącznie jeden model telewizora Micro LED – urządzenie marki Samsung o przekątnej 110 cali. Producent pochwalił się nawet, że znalazł się chętny na zakup tego kolosa wycenianego na… 675 tysięcy złotych. W tym roku dołączą do niego cztery kolejne urządzenia: jeszcze większy (o przekątnej 114 cali) i trzy mniejsze (w rozmiarach 101, 89 i 76 cali).
Będzie taniej? Tak. Będzie tanio? W żadnym razie
Wyłącznym dystrybutorem tych telewizorów w Polsce jest firma Audio Color. Poza informacją o dostępności podzieliła się ona także przybliżonym cennikiem urządzeń. Mniejsze przekątne sugerowały niższe ceny i rzeczywiście takie są. Niemniej jednak w żadnym wypadku nie można ich nazwać niskimi.
Wygląda to mianowicie tak, że za najmniejszy, 76-calowy Samsung Micro LED TV zapłacimy ok. 430 tysięcy złotych. I tak, jest to najtańsza z dostępnych opcji. Najdroższy, 114-calowy model będzie natomiast kosztować okrągłe 700 tysięcy złotych. Wszystkie te telewizory będą dostępne w sprzedaży od kwietnia tego roku.
Rewolucja? Tak, ale czy już teraz?
„Rozwój portfolio telewizorów Micro LED to duży krok naprzód dla całej branży. Prezentując te najbardziej luksusowe i nowoczesne ekrany na targach CES także w mniejszych przekątnych Samsung potwierdza, że to technologia, która ma coraz większą szansę zrewolucjonizować domową rozrywkę” – skomentował Grzegorze Stanisz z polskiego oddziału Samsung Electronics.
Trudno nie zgodzić się tu z samsungowym szefem sprzedaży i marketingu działu RTV. Faktycznie telewizor Micro LED kupimy w tym roku za zdecydowanie mniejsze pieniądze. Wydaje się jednak, że tak długo, jak będą to sześciocyfrowe ceny, nie może być mowy o rewolucji w domowej rozrywce, bo po cóż to za domowa rewolucja, jeśli prawie nikt nie może jej doświadczyć…
Źródło: Samsung, Audio Color
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS