TikTok może być kolejny medium społecznościowym, które zapłaci ogromną cenę za niepoprawne wykorzystywanie plików cookies i naruszanie prywatności użytkowników.
Media społecznościowe zarabiają miliardy dolarów. W przypadku tak dużych organizacji, które polegają na gromadzeniu, targetowaniu oraz przetwarzaniu danych swoich użytkowników, czasami dochodzi do nadużyć, które skutkują rekordowymi karami.
Meta została niedawno ukarana grzywną o wysokości 277 milionów dolarów przez irlandzką Komisję Ochrony Danych. Teraz czas na znacznie młodsze mediom społecznościowe z Państwa Środka – TikToka.
Zobacz również:
Organizacja znalazła się w centrum uwagi w związku z kontrowersjami z wiązanymi z wykorzystywaniem plików cookies, a więc popularnych ciasteczek.
Francuski organ Commission nationale de l’informatique et des libertés (CNIL) ukarał TikTok UK oraz TikTok Irealnd grzywną w wysokości niespełna 5,5 miliarda dolarów za niedopełnienie obowiązków, które określono w artykule 82 francuskiej ustawy o ochronie danych osobowych.
TikTok miał dopuszczać się praktyk, w których zniechęcał użytkowników do rezygnacji lub odmowy korzystania z plików cookies. Formularz zaprojektowano tak, aby użytkownicy wybierali ścieżkę najmniejszego oporu i zgadzali się na roponowane ustawienia domyślne.
Proceder ten w połączeniu z niedokładnymi informacjami o celu, w którym wykorzystywane będa pliki cookies zainteresował CNIL.
TikTok otrzymał w tej sprawie kilka upomnień na przestrzeni ostatniego 1,5-roku.
Sprawa pozostaje w toku. Tymczasem TikTok dołącza do grona firm takich jak Google czy Facebook. Obie organizacje zapłaciły już mnóstwo pieniędzy za niezgodne z regulacjami prawnymi przetwarzanie danych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS