A A+ A++

Polaków codziennie nękają fałszywe SMSy o abonamencie Netfliksa czy rzekomej niedopłacie za energię elektryczną. Portal dobreprogramy.pl tłumaczy, jak należy na nie reagować

Fot. Pixabay

W przypadku otrzymania wiadomości SMS, w której ktoś sugeruje niedopłatę za energię elektryczną lub zawieszenie konta na serwisie Netflix, przede wszystkim należy nie reagować pochopnie i działać ze zdrowym rozsądkiem. Oszuści znają się na manipulacji i liczą na wywołanie skrajnych emocji. W ten sposób zachęcają odbiorcę do szybkiego kliknięcia załączonego linku. Pod żadnym pozorem nie należy tego robić, gdyż łącze to prowadzi do spreparowanego serwisu szybkich płatności.

Takiego rodzaju fałszywą wiadomość można dostać od różnych nadawców. Jedno z najnowszych zgłoszeń tego rodzaju, jakie trafiło do redakcji, dotyczy numeru 506023983 i w tym przypadku – subskrypcji Netfliksa. Jeśli mamy wątpliwości co do opłat, w każdym przypadku najpierw warto samodzielnie sprawdzić stan środków na koncie. Serwis poleca również aby zalogować się na swoje konto w usłudze i przeanalizować historię wpłat.

Podejrzaną wiadomość można natomiast przekazać do analizy bezpieczeństwa zespołowi CERT Polska. Badacze czekają na zgłoszenia podejrzeń phishingu, ale nie wiadomości SMS Premium. Trzeba także pamiętać o limicie zgłoszeń z jednego numeru telefonu. Podejrzany SMS warto po zgłoszeniu usunąć z samej skrzynki odbiorczej, by w przyszłości przypadkiem nie kliknąć łącza. Numer nadawcy można również dodać do czarnej listy na telefonie, aby zabezpieczyć się na przyszłość.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Częstochowie: W Częstochowie padła “szóstka” w Lotto
Następny artykułW Ekwadorze potwierdzono pierwsze zakażenie ptasią grypą u człowieka