
Przez prawie cztery dekady był flagowym autem dostawczym PRL. Przed 25 laty, dokładnie 13 lutego, z taśm montażowych Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie zjechał ostatni żuk.
Przez 39 lat wyprodukowano w Lublinie dokładnie 587 818 tych aut w kilkunastu wersjach nadwozia. Ale też za granicą – montownię żuków uruchomiono w latach 70. m.in. w Egipcie. Auta sprzedawano tam pod nazwą Ramzes.
Ostatni król polskich szos zjechał z taśm lubelskiej fabryki dokładnie 13 lutego 1998 r.
Pierwsze podejście Chevroleta
Decyzja o lokalizacji Fabryki Samochodów Ciężarowych krótko po zakończeniu II wojny wcale nie była przypadkowa.
Bo trzeba wiedzieć, że historia motoryzacji rozpoczęła się w Lublinie we wrześniu 1938 r. w północno-wschodniej części miasta, w dzielnicy Tatary. Właśnie wtedy rozpoczęto tam budowę wielkiej hali produkcyjnej, w której miały powstawać podzespoły do samochodów osobowych i dostawczych na licencji Chevroleta – silniki, skrzynie biegów, sprzęgła, układy kierownicze i mosty napędowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS