A A+ A++

Przez prawie cztery dekady był flagowym autem dostawczym PRL. Przed 25 laty, dokładnie 13 lutego, z taśm montażowych Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie zjechał ostatni żuk.

Przez 39 lat wyprodukowano w Lublinie dokładnie 587 818 tych aut w kilkunastu wersjach nadwozia. Ale też za granicą – montownię żuków uruchomiono w latach 70. m.in. w Egipcie. Auta sprzedawano tam pod nazwą Ramzes.

Ostatni król polskich szos zjechał z taśm lubelskiej fabryki dokładnie 13 lutego 1998 r.

Pierwsze podejście Chevroleta

Decyzja o lokalizacji Fabryki Samochodów Ciężarowych krótko po zakończeniu II wojny wcale nie była przypadkowa.

Bo trzeba wiedzieć, że historia motoryzacji rozpoczęła się w Lublinie we wrześniu 1938 r. w północno-wschodniej części miasta, w dzielnicy Tatary. Właśnie wtedy rozpoczęto tam budowę wielkiej hali produkcyjnej, w której miały powstawać podzespoły do samochodów osobowych i dostawczych na licencji Chevroleta – silniki, skrzynie biegów, sprzęgła, układy kierownicze i mosty napędowe.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPartia Brauna odcina się od Nowej Nadziei
Następny artykułNiezwykła premiera w opolskich Lalkach już w niedzielę. Przesycony pozytywną energią świat Endego