A A+ A++

Czy już ktoś Cię dziś przywitał? O humorek Cię zapytał? Życzył Ci miłego dnia? Zrobię więc to teraz ja. Dużo słonka i radości na Twej buzi niech zagości.

Temat dnia:

Muzyczne opowieści 

Zadania: 

1.       Zabawa słuchowa Comedians galop; Wysłuchaj utworu https://www.youtube.com/watch?v=N6Qnxf04Whg z zamkniętymi oczami i wyobraź sobie jakie wydarzenia i emocje wyraża muzyka. Po wysłuchaniu utworu Rodzic  prosi dziecko, aby krótko powiedziało o swoich uczuciach. 

2.       „Przesyłanie misia” – zabawa integracyjna; Do zabawy włączają się Rodzice , Rodzeństwo lub Dziadkowie. Zadaniem Uczestników jest przekazywanie sobie maskotki bez użycia rąk, np. pod pachą. Kiedy miś trafi do ostatniego Uczestnika, każdy kolejno wyraża swoje emocje: Jak waszym zdaniem czuł się miś? Dziecko próbuje nazwać te emocje, np. Miś bał się, że spadnie, Było mu niewygodnie, Coś mogło go zaboleć, Było mu przyjemnie. Dążymy do tego, by dziecko uświadomiło sobie, że różne osoby w tych samych sytuacjach mogą doświadczać odmiennych stanów emocjonalnych, nie zawsze są one przyjemne.

 

3.            „Uczucia w palcach” – gra planszowa w parach z wykorzystaniem W51; Rodzic wspólnie z dzieckiem nazywa palce jednej dłoni, pojedynczo je prostując. Może jednocześnie podać nazwy w języku obcym, np. angielskim (kciuk – thumb, palec wskazujący – index finger, palec środkowy – middle finger, palec serdeczny – ring finger, mały palec – little finger). Dziecko przelicza palce za pomocą liczebników głównych i porządkowych, licząc od kciuka (pierwszy – first, drugi – second, trzeci – third, czwarty – fourth, piąty – fifth). Dziecko może na paznokciach jednej ręki napisać cyfry 1–5, zaczynając numerowanie od kciuka. Dziecko wypycha kostkę z W51 i skleja ją. Dziecko gra w parze z Rodzicem lub rodzeństwem, rzucając jednocześnie dwiema kostkami – z cyframi 1–5 i symbolami emocji. Zadaniem  uczestnika   jest za pomocą ruchów dłoni pokazać emocje widoczne na kostce i spróbować opowiedzieć o ich przyczynie, korzystając z liczebników porządkowych, np.: Dłoń jest smutna (gest), bo pierwszy palec został przycięty w szufladzie. Kiedy historia emocji jednego palca zostanie opowiedziana – uczestnik  ściera cyfrę z odpowiedniego paznokcia lub zapisuje ją na kartce. Wygrywa ta osoba, która pierwsza opowie historię uczuć wszystkich palców swojej jednej dłoni.

 

3.       Ćwiczenia gimnastyczne – https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=60s , a następnie https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M .

 

4.       Praca z KP4.23b – pisanie po śladzie nazw wybranych emocji;

5.       Praca z KP4.28b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą; 

 

Dodatkowo dzieciom polecamy stronę z puzzlami https://www.google.com/search?q=printoteka+wiosna&tbm=isch&hl=pl&chips=q:printoteka+wiosna,online_chips:puzzle&hl=pl&ved=2ahUKEwjA0JTK5cXpAhVNGXcKHRMbBdwQ4lYoBHoECAEQGg&biw=1349&bih=625 .

 

Rodzicom polecamy kilka porad na temat „Jakich słów unikać  i jakimi je zastąpić?” Załącznik 1.

Przypominamy o przesyłaniu do nas prac plastycznych . Czekamy!

 

SPOKOJNEGO I RADOSNEGO ODPOCZYNKU!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSid Meier`s Civilization VI za darmo w Epic Games Store
Następny artykuł„Czas zatrzymany” – retrospekcje Romana Sekulskiego